Ribó anuncia la creació d'una empresa mixta per a construir 600 habitatges de lloguer assequible a València
L'Ajuntament aportaria el sòl necessari per a la construcció i buscaria un soci encarregat de les obres i la gestió.
L'alcalde de València, Joan Ribó, ha anunciat la creació d'una empresa mixta municipal per a construir 600 habitatges públics de lloguer assequible. El 50% d'aquesta empresa seria "totalment públic", ja que l'Ajuntament aportaria el sòl necessari per a la construcció, i buscaria un soci encarregat de les obres i la gestió.
L'objectiu, segons ha explicat, és "donar resposta de manera àgil a les necessitats ciutadanes", i ha instat el govern espanyol a "definir els pisos buits" i a aplicar bonificacions en l'IBI als que lloguen, com també penalitzar els grans propietaris que retenen el parc d'habitatges.
Ribó ha presentat la iniciativa, que es posaria en marxa a partir de juny, en l'acte de Compromís per València “No nos moverán”, d’iniciatives de vivienda, lloguer i apartaments turístics, davant de representants d'associacions de veïns i col·lectius cívics, on també ha apuntat a la necessitat de promocionar la rehabilitació sostenible d'edificis i iniciar una transició energètica.
36 persones per cada pis públic
A la Comunitat Valenciana, per cada pis públic preparat per a adjudicar, hi ha 36 persones que se'l disputen, i València té l'índex de necessitat més elevat: hi ha inscrits en el registre oficial 2.240 demandants d’habitatge públic, i només n'hi ha 4 disponibles per a adjudicar. Altres ciutats com Alacant, Elx, Castelló i Torrevella també tenen molta més demanda que oferta.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida