Els quatre grans bancs espanyols superen els tests d'estrés
L'Autoritat Bancària Europea situa el Banc Santander com l'entitat més solvent.
L'Autoritat Bancària Europea (ABE) ha publicat aquest divendres les dades sobre solvència dels bancs espanyols en diferentes escenaris dels tests d'estrés.
Segons aquest estudi, els quatre grans bancs espanyols (Santander, BBVA, CaixaBank i Sabadell) són capaços de suportar l'escenari més sever plantejat en les proves de solvència, ja que són capaços de mantenir a la fi de 2020 un nivell de capital de màxima qualitat CET1 d'almenys el 5,5 %, el mínim que exigeix el mercat.
No obstant això, entre les diferents entitats hi ha diferències i el Banc Santander presentaria una ràtio "fully loaded" (tenint en compte les futures exigències de capital) de 9,20 % el que el col·loca com el més solvent, per damunt de CaixaBank, amb el 9,11 %, BBVA el 8,80 % i Sabadell, el 7,58 %.
A diferència del passat, Bankia no ha participat aquesta vegada en les proves de resistència perquè estava immersa en la fusió amb BMN en 2017 i resultava complicat aportar una imatge del grup per a sotmetre a l'examen d'estrés, per la qual cosa l'EBA va eximir el banc de participar-hi.
En els tests d'estrés publicats aquest divendres, als quals s'han sotmés 48 entitats que representen el 70 % dels actius bancaris europeus, no hi ha aprovats ni suspesos, encara que sí suficient informació perquè el mercat i els analistes coneguen les fortaleses i febleses de les diferents entitats.
Les proves de l'EBA consisteixen a mesurar la capacitat de resistència de la banca a un escenari base en el qual l'economia no done grans sorpreses i un altre estressat, realment el més interessant, per a mesurar la capacitat de resistir futures turbulències econòmiques.
Hipotètics escenaris
Els quatre grans bancs espanyols han hagut de plantar cara a un hipotètic escenari en el qual el PIB espanyol cauria el 0,3 % en 2018, aprofundiria la recessió en 2019 amb una reculada de l'1,5 %, per a créixer un 1,1 % en 2020; tres exercicis en els quals l'atur seria superior al 15 %.
En el cas de Regne Unit, un dels països europeus clau per a la banca espanyola, ja que tant Santander com Sabadell estan allí presents, les proves semblen contemplar l'escenari més dur del Brexit amb una contracció del 2,8 % enguany i del 2,2 % en 2019; en 2020 l'economia creixeria l'1,8 %.
Menys dures ara que en el passat són les condicions a Llatinoamèrica, la qual cosa afecta especialment el Santander i el BBVA, ja que el primer suporta un escenari en què l'economia de Brasil cau un 1,8 % en 2018, però puja un 0,4 % en 2019 i un 3,5 % en 2020.
A Mèxic, la principal font d'ingressos del BBVA, i on també està el Banc Santander, l'economia cauria un 0,8 % en 2018 i avançaria un 0,4 i un 3,9 % en 2019 i 2020, respectivament.
En el cas de Turquia, malgrat les dificultats del país i la forta depreciació de la lira, l'escenari més advers per al BBVA, principal accionista de Garanti Bank, preveu que l'economia caiga un 0,8 % en 2018, no obstant això, en 2019 ja pujaria un 1,9 % i en 2020 un 3,5 %.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang