Puente explorarà amb el sector aeri la restricció de vols curts dins de la normativa europea
El ministre ha dit que s'està duent a terme un impuls a la producció i ús dels combustibles sostenibles en l'aviació i l'ús d'aeronaus i vehicles més eficients
El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha afirmat que promourà un procés de diàleg amb els agents del sector aeri per a explorar la viabilitat de restringir vols curts "dins de totes les possibilitats que permet la normativa comunitària".
Ho ha confirmat durant la seua compareixença en el Congrés per a explicar les línies generals del seu departament en la legislatura.
PSOE i Sumar es van comprometre en el seu acord de govern a impulsar la reducció de vols curts amb alternatives ferroviàries per a reduir les emissions.
En aquest marc, Puente ha confirmat que començarà a estudiar-ho amb el sector aeri, així com altres solucions efectives que conduïsquen a un millor medi ambient.
El ministre també ha destacat, dins de l'àmbit de transport aeri, la participació d'Espanya en les propostes normatives del paquet Objectiu 55, la implantació del programa Corsia, o les iniciatives en l'àmbit del cel únic europeu per a la reducció d'emissions.
Puente ha esmentat que s'està duent a terme un impuls a la producció i ús dels combustibles sostenibles de l'aviació, al mateix temps que es potencia el desenvolupament de mesures d'àmbit tecnològic fomentant l'ús d'aeronaus i vehicles més eficients.
D'altra banda, ha assenyalat que un altre dels reptes als quals s'enfrontarà el seu Ministeri serà garantir i la seguretat dels serveis d'Aena i avançar en els plans d'ampliació o remodelació en marxa en el marc del Document de Regulació Aeroportuària.
Més llegit
-
La Policia conclou que l'home trobat a l'octubre en un contenidor de Castelló va morir de manera accidental
-
El primer premi del sorteig de Reis cau en una vintena de pobles valencians
-
Neu als cims de les muntanyes alacantines en el dia de Reis més fred en quaranta anys
-
El València perd Julen i Diakhaby
-
Castelló de Rugat repartix quatre milions del primer premi: “Els hem venut tots per finestreta, a particulars, a excursionistes..."
-
Sol, fred i mestral