La producció industrial cau un 0,8% al febrer a la Comunitat Valenciana mentre que puja un 4,1% a Espanya
Segons les dades de l'Institut Nacional d'Estadística, des de principi d'any la producció industrial valenciana ha pujat un 1,7%
L'índex general de producció industrial (IPI) ha descendit un 0,8% interanual el mes de febrer passat a la Comunitat Valenciana, 4,9 punts menys que la mitjana nacional, que s'ha incrementat un 4,1%, segons dades publicades per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
Des de principi d'any la producció industrial a la Comunitat Valenciana ha pujat un 1,7%, enfront d'un increment del 4% de la mitjana nacional. D'entre les autonomies en les quals descendeix aquesta producció, la valenciana és en la que menys ho fa.
La taxa anual de la producció industrial augmenta en onze comunitats autònomes i es redueix en altres sis. Castella i Lleó (+11,6%), Catalunya (+9,4%) i Aragó (+7,8%) van ser les que van mostrar les majors alces, mentre que en el costat contrari se situen Astúries, Balears i Andalusia amb retrocessos d'un 8,3%, 4,3% i un 3,8%, respectivament.
Per destinació econòmica, els béns de consum en el seu conjunt van pujar a la regió un 2,7% amb un descens del 4,4% en el cas dels duradors i un 3,7% més per als no duradors. Quant a la resta, els béns d'equip van disminuir un 14,5%, els béns intermedis van anotar un 2% més i els de l'energia, un 3,3% més.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida