Preveuen un 12% més d'autocaravanes i càmpers per Setmana Santa a la Comunitat Valenciana
Alacant reunirà la major part d'este turisme, amb un 50% dels 4.500 vehicles que s'esperen en tot el territori valencià
L'Associació del Caravàning de la Comunitat Valenciana preveu un augment del 12% en la presència d'autocaravanes i càmpers per Setmana Santa respecte a l'any passat i espera més de 4.500 autocaravanes, moltes de turistes nacionals.
Alacant serà la província preferida per a este tipus de turisme, amb un 50% dels 4.500 vehicles, seguida de València, amb un 35%, i Castelló, amb un 15%, un turisme que suposarà un impacte econòmic superior a dos milions d'euros en el conjunt de la Comunitat Valenciana durant la setmana vacacional.
El president de l'associació, Enrique Rita, ha afirmat en un comunicat que la Comunitat Valenciana es consolida com un dels principals destins per al turisme actiu itinerant en estos dies, i que els destins de platja i interior concentren aproximadament un 10% del total de desplaçaments en autocaravana en l'àmbit nacional.
Segons afig, la demanda de vehicles de lloguer s'ha avançat enguany, amb un augment significatiu en les reserves des de finals de febrer. L'associació considera que les dades d'esta Setmana Santa serviran de termòmetre per a una campanya d'estiu que podria superar els nivells de prepandèmia, amb una penetració més gran del model en el turisme nacional.
Les àrees de pernoctació en municipis de l'interior i litoral, juntament amb l'oferta de càmpings i serveis associats, són claus per a absorbir la demanda. Per esta raó, una de les reivindicacions del sector és que s’equipare l'oferta turística d'àrees per a autocaravanes a les d'altres places o destins europeus.
Perfil del turista d’autocaravana
L'estimació de despesa mitjana diària per vehicle se situa entre 90 i 130 euros, incloent-hi la pernoctació, l'alimentació, les activitats en destí i el consum local.
Hi predominen famílies i parelles joves, a més d'un creixement sostingut de turistes europeus, especialment francesos, alemanys i neerlandesos, que inclouen la Comunitat Valenciana en la seua ruta.
La Federació de Càmpings de la Comunitat Valenciana ha preparat una guia amb consells per a organitzar este tipus de viatge a la Comunitat Valenciana.
Més llegit
-
Empresaris vinculats a Aldama neguen haver intervingut en el pagament de comissions per les mascaretes del cas Koldo
-
La presidenta del poder judicial veu d'"extraordinària gravetat" les "desqualificacions" a jutges des del govern espanyol
-
Detenen els pares i l'avi per la sostracció d'una bebé acabada de nàixer en un hospital de València
-
La ministra Morant acusa els governs autonòmics d'infrafinançar les universitats i demana la creació de més places
-
Renfe retira alguns Talgo del trajecte Madrid-València després de les pressions dels maquinistes
-
La Generalitat recorre davant del Suprem les decisions firmades per l'anterior Consell en funcions
Més vist
-
10.09.2026 | Obert pel matí
-
07.09.2026 | Panorama | Incendis, inici curs escolar i turisme
-
10.09.2026 | Informatiu nit | Esports
-
A l'IVIA investiguen les causes de l'enverdiment' dels cítrics, la greu malaltia sense cura que afecta altres països
-
Terra de festes | Massalavés, Alcalà de Xivert i Benifato
-
11.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge