El preu de la llum puja aquest dilluns un 45,6%, fins als 258,68 euros/MWh
Serà uns 25 euros més barata que costaria sense el límit al preu del gas que es va començar a aplicar la setmana passada
L'electricitat puja aquest dilluns un 46% fins als 258,68 euros/MWh, d'acord amb els resultats de la subhasta celebrada en el mercat majorista o pool i l'ajust a abonar pels beneficiaris del límit al gas per a compensar a les centrals que utilitzen aquesta matèria primera.
L'electricitat serà uns 25 euros més barata que els 283,59 euros/MWh que hauria costat ala península Ibèrica si no es disposara del límit al preu del gas que ha entrat en funcionament la setmana passada.
El retorn a l'activitat productiva després del cap de setmana torna a espentar a l'alça a l'electricitat, un panorama que també s'observa en altres països d'Europa, especialment a Itàlia, on el preu per a demà s'acostarà als 309 euros/MWh, amb màxims de fins a 394,96 euros.
Considerant només els resultats de la subhasta en el mercat majorista, que fins ara fixava el preu a abonar l'endemà, l'electricitat repuntarà de mitjana un 28,4% fins als 157,48 euros/MWh, enfront dels 122,61 euros marcats per a hui.
No obstant això, a aquestes quantitats cal sumar el cost de l'ajust a les centrals de gas, la suma del qual varia segons el volum que necessite el sistema i del seu preu, i es repercuteix sobre les llars i les empreses beneficiàries.
Més llegit
-
Diversos municipis suspenen les classes l'endemà de l'inici escolar per les tempestes
-
Emergències declara la Situació 1 del Pla Especial d'Inundacions en tota la Comunitat Valenciana per l'episodi de fortes pluges
-
Avís taronja a Castelló, sud de València i nord i interior d'Alacant, amb acumulats de 120 l/m² en sis hores
-
Un mort i cinc ferits en un accident de trànsit a la CV-21, a l'Alcora
-
Dimarts continuaran les tempestes i pluges localment fortes
-
Un esclafit tèrmic obliga a intervindre els bombers per caiguda d'arbres, pals de la llum i buidatge d'aigua al Baix Segura