El preu de la llum puja aquest dilluns un 45,6%, fins als 258,68 euros/MWh
Serà uns 25 euros més barata que costaria sense el límit al preu del gas que es va començar a aplicar la setmana passada
L'electricitat puja aquest dilluns un 46% fins als 258,68 euros/MWh, d'acord amb els resultats de la subhasta celebrada en el mercat majorista o pool i l'ajust a abonar pels beneficiaris del límit al gas per a compensar a les centrals que utilitzen aquesta matèria primera.
L'electricitat serà uns 25 euros més barata que els 283,59 euros/MWh que hauria costat ala península Ibèrica si no es disposara del límit al preu del gas que ha entrat en funcionament la setmana passada.
El retorn a l'activitat productiva després del cap de setmana torna a espentar a l'alça a l'electricitat, un panorama que també s'observa en altres països d'Europa, especialment a Itàlia, on el preu per a demà s'acostarà als 309 euros/MWh, amb màxims de fins a 394,96 euros.
Considerant només els resultats de la subhasta en el mercat majorista, que fins ara fixava el preu a abonar l'endemà, l'electricitat repuntarà de mitjana un 28,4% fins als 157,48 euros/MWh, enfront dels 122,61 euros marcats per a hui.
No obstant això, a aquestes quantitats cal sumar el cost de l'ajust a les centrals de gas, la suma del qual varia segons el volum que necessite el sistema i del seu preu, i es repercuteix sobre les llars i les empreses beneficiàries.
Més llegit
-
Detenen els pares i l'avi per la sostracció d'una bebé acabada de nàixer en un hospital de València
-
Una gestant subrogada de Mèxic, obligada a pagar 150 euros de pensió alimentària pel fill que viu amb son pare a Alacant
-
Una tempesta torrencial a Pego descarrega més de 100 litres esta matinada
-
Incauten un dels majors arsenals clandestins d’Espanya, amb connexions a la Comunitat Valenciana
-
La pel·lícula ‘La carta de Óscar’ convida a reflexionar sobre l’assetjament escolar a l’inici de curs
-
La desclassificació sobre Ceuta enfronta el govern amb l’oposició i genera dubtes entre els seus socis