El preu de la llum baixa aquest dilluns un 40,6%
L'electricitat costa de mitjana 130,24 euros per megavat hora (MWh), la qual cosa suposa el preu més baix des del principi de desembre
El preu mitjà de la llum per als clients de tarifa regulada vinculats al mercat majorista baixa aquest dilluns un 40,6% respecte a aquest diumenge, fins als 130,24 euros per megavat hora (MWh), la qual cosa suposarà el preu més baix des del principi de desembre.
En la subhasta, el preu mitjà de la llum en el mercat majorista pool se situa per a aquest dilluns en 114,51 euros/MWh. Així, el preu màxim es registrarà entre les 09:00 i les 10:00 hores, amb 148,92 euros/MWh, mentre que el mínim, de 89,60 euros/MWh, es donarà entre les 23:00 i les 00:00 hores.
A aquest preu se suma la compensació a les gasistes que ha de ser abonada pels consumidors beneficiaris de la mesura, els consumidors de la tarifa regulada (PVPC) o els que, malgrat estar en el mercat lliure, tenen una tarifa indexada, que serà de 15,73 euros/MWh.
En absència del mecanisme per a limitar el preu del gas, el preu de l'electricitat a Espanya seria de mitjana uns 276,13 euros/MWh, la qual cosa suposa 145,89 euros/MWh més que amb la compensació per als clients de la tarifa regulada, que pagaran així un 52,8% menys de mitjana.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'última hora del temporal de pluges a la Comunitat Valenciana
-
L’Aemet advertix que el pitjor del temporal a València arribarà esta vesprada, de nit i matinada
-
Fins a tres accidents embossen l'accés i eixida de València per l'A-3, la CV-30 i la V-30
-
L'Aemet manté la Comunitat Valenciana en avís groc per la borrasca Emilia, que ha deixat més de 100 l/m² a la Safor i la Plana Baixa
-
La inestabilitat encara pot generar pluges fortes
-
La Comunitat Valenciana registra el major augment de població d’Espanya, amb Torrevieja, Gandia i Benidorm al capdavant