La plantilla de Marie Claire demandarà la nova direcció si no s’abonen les nòmines abans de Cap d’Any
Merino qualifica de "lamentable" el que fan els nous propietaris i avança que la Generalitat es posarà en contacte amb el jutjat pel deute de For Men
La plantilla de Marie Claire demandarà l’empresa per impagaments si no s’abonen les nòmines abans que acabe l’any. Els treballadors no cobren des que es van incorporar a l'octubre, a i una dotzena els deuen les nòmines des del juliol. La nova propietat, l’empresa For Men, tampoc ha abonat els 250.000 euros de la compravenda de la firma.
L’administrador concursal i els dos creditors, el Fons de Garantia Social i l’Institut Valencià de Finances, han recorregut a la via judicial. El jutjat Mercantil número 1 de Castelló ja ha demanat explicacions a l'empresa.
La consellera d'Hisenda, Ruth Merino, ha anunciat que la Generalitat, a través de l'IVF, es posarà en contacte amb el jutjat per a saber què passa. "Hui mateix ens anàvem a comunicar amb el jutjat perquè ens done les dades que puga tindre de les actuacions que s'han fet per a localitzar al comprador i que complisca amb la seua responsabilitat", ha dit.
Merino ha qualificat de "lamentable" l'actitud del comprador després d'un procés "dur" per als treballadors i per al Consell que ha apostat per la continuïtat de l'activitat. "Hi havia una il·lusió, una esperança de cara al futur, i ens trobem amb això. M'agradaria que hi haguera una explicació raonable i que se solucionara com més prompte millor", ha afegit la consellera.
La fàbrica Marie Claire es va vendre oficialment l'agost passat a la mercantil For Men, després que este grup inversor —format per For Men i Koltex— rectificara els errors que el Fons de Garantia Salarial va detectar en la proposta de compra, que es va fixar en 250.000 euros. Superava així el concurs en el qual s'havia vist immersa des de feia un any.
La reincorporació dels treballadors en ERTO va ser una de les primeres mesures que la nova direcció va adoptar per a revitalitzar l'activitat productiva a la planta de Vilafranca i consolidar la seua posició en el mercat.
No obstant això, l'empresa fa ja més de dos mesos que no paga la nòmina a la plantilla i els sindicats UGT i CCOO ja han advertit que si l'empresa no abona els sous, presentaran una demanda davant dels jutjats abans que acabe l'any.
Més llegit
-
Les nou localitats des d'on podràs vore l’eclipsi solar
-
Investiguen una dona a Xirivella per vendre més de 400 productes falsificats per valor de 80.000 euros
-
Els festivals de música busquen recinte a València a menys de dos mesos de les primeres cites
-
Estabilitzat l’incendi declarat al Racó de la Creu del Maigmó, a Tibi
-
Huit equips de bombers tracten d'estabilitzar l'incendi de Tibi, que té una evolució favorable
-
Comença la campanya de la renda del 2025 amb la presentació de les declaracions per internet
Més vist
Més escoltat
-
07.04.2026 | 90 minuts
-
07.04.2026 | Les notícies del matí
-
06.04.2026 | Amunt i avall | Tercera Part
-
07.04.2026 | L'hora de la cultura | L'homenatge a Josep Piera i "Teló de fons"
-
06.04.2026 | "El més viral", amb Fran Sevilla | Què està tramant Sandra Monfort? El projecte que podria implicar un exconcursant d'OT 2025
-
06.04.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part