La patronal del transport i la logística (FVET) abandona Sitval davant del “col·lapse” del servici d’ITV
Les empreses denuncien esperes de fins a huit setmanes i desplaçaments a altres comunitats per a passar la revisió dels vehicles pesants, des de la reversió a la gestió pública
La Federació Valenciana d’Empresaris del Transport i la Logística (FVET) ha anunciat la renúncia del seu president, Carlos Prades, al Consell d’Administració de Sitval (la Societat Valenciana d’Inspecció Tècnica de Vehicles), davant de la “falta de solucions” al “col·lapse” que arrossega el servici d’ITV des que va passar a ser de gestió pública.
Segons ha informat la mateixa federació, la decisió arriba “després de més d’un any d’advertències, propostes i reclamacions del sector”, i denuncia que la situació “lluny de resoldre’s, s’ha agreujat”, amb esperes que superen les huit setmanes per a aconseguir cita, especialment en el cas dels vehicles pesants.
“El sistema no està preparat per a atendre els vehicles industrials. No podem continuar depenent d’altres comunitats per a un servici bàsic que hauríem de tindre operatiu al nostre territori”, ha lamentat Prades.
El sector trasllada les revisions a altres comunitats
FVET alerta que moltes empreses estan optant per deslocalitzar les revisions a Múrcia, Castella-la Manxa o Aragó davant de la falta d’estacions i personal qualificat per a vehicles pesants a la Comunitat Valenciana. Segons la Federació, cada setmana es paralitzen camions “per no poder passar la revisió tècnica”, amb pèrdues econòmiques i riscos de sanció.
Entre les principals queixes, destaquen la supressió d’horaris adaptats, com la franja de 6:00 a 7:00 hores, i la imposició del sistema de cita prèvia tancada, que “no s’ajusta a l’operativa real del transport professional, especialment l’internacional”.
El model públic valencià no ha resolt els problemes heretats ni atén les particularitats del transport professional. Paguem més que en altres comunitats per un servei menys eficaç i més lent.
La FVET també denuncia que la Comunitat Valenciana manté un dels preus més alts d’Espanya per a les ITV de vehicles pesants, només per darrere d’Andalusia. Malgrat això, considera que el servici és “deficient” i “no disposa de criteris tècnics adequats” per a avaluar elements específics del vehicle industrial, com la prova de frenada en càrrega.
“Paguem més que en altres comunitats per un servici menys eficaç i més lent. No es pot exigir compliment al sector si no es garantix un accés àgil al sistema”, ha assenyalat el president de la federació.
Propostes per a un nou model
Davant d'esta situació, la Federació reclama un “model realista i operatiu”, com el que apliquen comunitats veïnes amb sistemes de concessió o gestió privada, que permeten més flexibilitat i disponibilitat per a vehicles industrials.
“El model públic valencià no ha resolt els problemes heretats ni atén les particularitats del transport professional”, conclou FVET, que insta la Generalitat a una reforma profunda del servici per a garantir-ne l’eficiència i la competitivitat del sector.
Més llegit
-
La cap de l'112 assegura que la delegació del govern espanyol li va demanar que enviara l’ES-Alert a les 18:35 hores del 29-O
-
Maten més de 600 animals amb verí i ceps il·legals: hi ha 62 detinguts i investigats
-
El calendari laboral del 2026 inclourà nou festius comuns a Espanya
-
La Diputació de València acusa Josep Maria Àngel d'estafa per falsificar un títol universitari
-
Mazón va acompanyar la periodista Maribel Vilaplana a les 18:45 hores del 29 d'octubre a un aparcament
-
À Punt programa este dimecres un especial de 17 hores en directe per a retre homenatge a les víctimes en el 1r aniversari de la dana