La patronal ceràmica es reuneix amb Indústria, Hisenda i Infraestructures davant de la crisi del sector
Demanen ajudes temporals per a poder eixir de la seua situació econòmica, amb un 20% menys de vendes
La patronal de la ceràmica Ascer s’ha reunit aquest dimarts amb les conselleres d'Indústria, Hisenda i Infraestructures a Castelló de la Plana per a abordar el futur d'un sector que no alça el cap des de la crisi gasista i que preveu un descens de més del 20% en vendes i producció en l'últim trimestre de l'any.
“Les ajudes de l’Institut Valencià de Finances (IVF) ja estan en marxa amb les mesures de foment, amb una ampliació del tram no reemborsable i això ha fet que en l’últim mes ja hi haja onze noves ajudes en funcionament”, ha assegurat Núria Montes, consellera d’Indústria, en eixir de la reunió.
Vicente Nomdedeu, president de la patronal, per la seua part, ha considerat que “o venen ajudes directes temporals o serà molt difícil eixir d’aquesta situació”.
Des del Consell han reclamat al govern espanyol que active ja les ajudes a les empreses gasointensivistes abans que caduquen el 31 de desembre. “No ens podem permetre ara mateix perdre aquests 437 milions d’euros de l’estat espanyol”, ha reflexionat Montes.
Ascer qualifica la reunió de positiva, dins de la preocupació per la caiguda de producció i vendes d'un 20 a un 25% en l'últim trimestre del 2023.
Més llegit
-
Un home de 39 anys mor mentre es banyava a la platja de Puçol
-
Els pediatres alerten del risc d’un dispositiu per a evitar les ennuegades
-
Emergències activa l’alerta taronja per tempestes i pluges este dilluns a Castelló i València
-
Troben un home mort en una hamaca a la platja de la Vila Joiosa sense signes de violència
-
Detenen tres hòmens per intentar robar en una sucursal bancària de Benifaió fent un butró en una casa abandonada
-
La Policia d'Elx precinta més de 7.500 botelles de begudes alcohòliques en establiments que les venien a menors