Montes denuncia que el govern espanyol margina Alacant per vetar la segona pista de l'aeroport
L'executiu de Sánchez assegura que els estudis realitzats indiquen que a curt i mitjà termini "no és necessari" disposar d'una segona pista a l'aeroport d'Alacant-Elx
La consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha acusat aquest dijous el govern central de "marginar" Alacant per no contemplar activar al llarg d'aquesta legislatura un pla director a l'aeroport internacional Miguel Hernández que permeta el creixement amb la posada en marxa d'una segona pista.
D'aquesta manera, i en conéixer que el govern central assegura que “els estudis realitzats indiquen que a curt i mitjà termini no és necessari disposar d'una segona pista en l'aeroport d'Alacant-Elx”, la consellera ha mostrat perplexitat.
Segons ha incidit, l'executiu central “dona mostra de no tindre ni idea que la planificació aeroportuària s'ha de fer precisament en aquest curt o mitjà termini, perquè no són obres que tarden poc de temps a dur-se a terme”.
Màlaga, un aeroport similar, ja té segona pista
En un comunicat, Montes ha fet al·lusió a un aeroport similar, com és el de Màlaga, que “ja va inaugurar la segona pista amb tretze milions de passatgers, mentre que l'aeroport d'Alacant ha sobrepassat els setze milions aquest últim any".
Aquestes dades, en la seua opinió, reflecteixen que la segona pista a l'aeroport d'Alacant-Elx "és una necessitat, no urgent per a demà, però sí per a poder mantindre el creixement els pròxims anys”.
La responsable de la política turística de la Generalitat ha apuntat que Màlaga “ha pogut ampliar de 37 a 65 operacions cada hora, i ja ha superat els 20 milions de passatgers”.
Per això, ha posat l'accent en el fet que, de nou, la província d'Alacant "queda relegada a la cua de la inversió, malgrat ser una de les potències turístiques espanyoles".
Més llegit
-
Llamps, pluja intensa, esclafits humits i granís sorprenen l'interior de la Comunitat Valenciana
-
Convocada l'octava manifestació per a demanar la dimissió de Mazón per la seua gestió de la dana
-
Mor una persona en un accident de trànsit este dimecres de matinada a Xàbia
-
Metrovalència interromp per obres del 27 de juny al 31 d'agost els trams Aragó-Marítim i Masies-Bétera
-
El 49,28% de les aules de tres anys d'infantil tindrà valencià com a llengua base el pròxim curs i el 50,72% castellà
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
Més vist
Més escoltat
-
17.06.2025 | Línia de fons
-
17.06.2025 | 90 minuts
-
17.06.2025 | Tema d’actualitat”: la solidaritat els primers dies de la dana a la Rambleta, protagonista d'un documental
-
17.06.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
17.06.2025 | Queda't amb mi | Segona Part
-
16.06.2025 | “Distopies” Gaudir del temps lliure il·limitat