Directes
Ara en la televisió
À PUNT NOTÍCIES NIT

Liciten per 38 milions les primeres assistències per a ampliar l’aeroport d’Alacant

Aena iniciarà la remodelació més ambiciosa des del 2011 amb una inversió total superior a 1.150 milions

Pista de l'aerport d'Alacant / X: @ALC_Airport

Aerports Espanyols i Navegació Aèria (Aena) ha anunciat este dijous la licitació de les primeres assistències tècniques per a la direcció del projecte i la supervisió de les obres de remodelació de l’aeroport d’Alacant-Elx, amb un pressupost de 38,2 milions d’euros. Segons Aena, estes són les primeres inversions de la transformació més ambiciosa del complex aeroportuari des de la inauguració de l’actual terminal el 2011, amb un cost total estimat en 1.154 milions d’euros.

La licitació inclou la direcció de Project Management, encarregada de coordinar la redacció dels projectes així com el control, la vigilància i la direcció de les primeres actuacions d’ampliació.

En conjunt, Aena ja ha compromés més de 58 milions per a les fases inicials del projecte, si se sumen els quasi 20 milions destinats a la redacció del projecte d’adequació de l’àrea terminal i de moviment, actualment en fase final d’adjudicació.

Remodelació per fases i millora de la capacitat

L’inici de les obres està previst dins del Document de Regulació Aeroportuària (DORA III), el pla d’inversions que Aena desenvoluparà entre el 2027 i el 2031 amb l’objectiu d’augmentar la capacitat per a atendre el creixement del trànsit aeri i millorar l’experiència de passatgers i companyies.

Les tasques d’assistència tècnica seran essencials per a garantir l’execució ordenada del projecte, que haurà de conviure amb l’operativa habitual de l’aeroport. Per això, les obres es desenvoluparan per fases i amb un calendari planificat per a minimitzar l’impacte sobre els usuaris.

Increment del trànsit amb el Regne Unit

El pla contempla l’ampliació de l'edifici terminal actual, amb la prolongació del dic d’embarcament sobre l’antiga Terminal 1 i la zona d’Aviació General. Este nou espai permetrà gestionar l’increment del trànsit no Schengen, principalment amb el Regne Unit, amb un control de fronteres centralitzat i noves portes d’embarcament adaptades a la normativa europea.

La remodelació també inclou la modernització del control de seguretat amb cintes automatitzades i equips d’inspecció de darrera generació, així com la creació de nous espais comercials i una sala VIP per a passatgers de vols internacionals.

En l’àrea de moviment, Aena preveu la reconfiguració de la plataforma davant del nou dic i l’adaptació de l’àrea d’aviació general per a optimitzar l’ús de la superfície i millorar l’eficiència operativa.

També et pot interessar