Labora llança 206 cursos gratuïts de formació per a la reconstrucció de la dana
De trenta hores de duració, formaran en les especialitats necessàries per a treballar en la rehabilitació d'edificis
Labora ha llançat 206 cursos exprés gratuïts per a formar treballadors en les especialitats que s'han detectat que són més necessàries per a la reconstrucció de la zona afectada per la dana, especialment per a la rehabilitació d'edificis. El secretari autonòmic d'Ocupació, Antonio Galvañ, ha fet la presentació del pla amb el president de la Fundació Laboral de la Construcció, Francisco Zamora, i el president de Femeval, Vicente Lafuente.
Galvañ ha explicat que en total seran 206 cursos de trenta hores de duració, amb formació en les especialitats identificades com les més necessàries per a treballar en la reparació de danys per la riuada del 29 d'octubre. Seran cursos relacionats amb el sector de la construcció.
El sector necessita 50.000 persones
Segons han explicat tant Zamora com Lafuente, el sector necessita mà d'obra qualificada, que han xifrat en 50.000 persones, no sols per a la reconstrucció després de la dana, sinó per a fer front a la demanda urgent d'habitatge a la Comunitat Valenciana.
Galvañ ha detallat que el pressupost que Labora destinarà a este pla són 750.000 euros del Mecanisme de Resiliència. Els cursos es publicaran en Punt LABORA-Formació perquè les persones interessades s'hi puguen inscriure. Per a facilitar la cerca s'inclourà en la denominació del curs: Formació dana.
Per a accedir a esta formació les persones han d'estar inscrites com a demandants d'ocupació i residir a la Comunitat Valenciana. Els cursos començaran a l'abril i al juny hauran d'estar acabats per a poder donar una resposta ràpida a les necessitats existents.
Més llegit
-
Pérez Llorca: “M’indigna que alguns caradura hagen fet ús d’una posició privilegiada per a adjudicar vivendes”
-
Només tres de cada deu persones que treballen en la ciència al món són dones i molt poques arriben a alts càrrecs i lideren equips
-
Sánchez defén que el sistema ferroviari "no és perfecte, però és segur" i Feijóo anticipa que el govern "s'assentarà al banc dels acusats" per l'accident
-
La Generalitat iniciarà enguany les obres per a descongestionar la CV-35 amb un presupost de 7,7 milions d’euros
-
Un detingut a Torrevieja acusat de furtar 35 bicicletes, 18 patinets elèctrics i una bossa amb cinc carregadors
-
La Setmana Santa de Sagunt podria perdre distinció de festa d'interés turístic nacional per discriminar dones