L’or i el bitcoin marquen nous rècords impulsats per la feblesa del dòlar i la incertesa global
El preu de l’or s’acosta als 3.945 dòlars per unça i puja un 50% enguany, mentre el bitcoin arriba als 125.700 dòlars abans de moderar-se
L’or, considerat tradicionalment un valor refugi en temps d’inestabilitat econòmica i geopolítica, ha tornat a batre un màxim històric este dilluns en situar-se prop dels 3.945 dòlars per unça, segons dades de Bloomberg.
A les 7:06 hores, el metall preciós ha arribat als 3.944,73 dòlars, i ha superat el rècord anterior de 3.896,85 registrat dijous. Poc després, a les 7:45 hores, el preu s’ha moderat lleugerament fins als 3.931,83 dòlars, amb una pujada de l’1,06%.
L’augment de les compres de bancs centrals, la debilitat del dòlar i el context internacional de tensió han impulsat el valor de l’or, que s’ha revalorat prop d’un 50% enguany.
El bitcoin supera els seus màxims històrics
També el bitcoin ha superat este dilluns els seus màxims històrics en arribar als 125.700 dòlars, encara que després ha retrocedit fins als 123.400, segons dades de mercat. El rècord anterior datava del 14 d’agost, amb un valor de 124.515 dòlars.
La criptomoneda més coneguda i negociada del món ha repuntat enmig d’un escenari d’incertesa als Estats Units per un possible tancament parcial del govern federal i per la continuada tendència baixista del dòlar.
Més llegit
-
Jove cantant de Cullera reinventa el clàssic "Xiqueta meua" en una cançó tecno d'empoderament femení
-
Els trens de Rodalia no arribaran a València abans de les mascletaes, però es programaran més combois en les hores prèvies
-
Renfe culpa l'Ajuntament de València pels trens afectats per les mascletaes i esborra un tuit que l'acusava de no garantir la seguretat
-
El president de la Cambra de Comerç d'Alacant queda en llibertat amb càrrecs
-
L'Ajuntament de València demana a Renfe que avale amb un informe de la Policia Nacional l'arribada dels trens a l'estació del Nord
-
L'Ajuntament de València convoca la junta local de seguretat per a abordar el problema dels trens