L'ocupació en el sector turístic creix en 9.157 afiliats al maig a la Comunitat Valenciana
L'ocupació turística a Espanya frega els tres milions d'afiliats al maig, un 5% més que fa un any
L'ocupació en el sector turístic ha augmentat al maig en 9.157 afiliats a la Comunitat Valenciana. És el quart major increment en xifres absolutes, per darrere d'Andalusia (18.763 afiliats més), Madrid (12.212 nous afiliats) i Catalunya (amb un augment de 10.119 afiliats).
En el conjunt d'Espanya l'increment dels afiliats a la Seguretat Social vinculats a activitats turístiques ha sigut del 5% respecte al mateix mes del 2023 (138.316 nous treballadors), quasi el doble del creixement de l'ocupació de l'economia nacional, que ha sigut del 2,4%.
D'esta manera, s'ha fregat els tres milions d'afiliats en el sector turístic (2.891.188 treballadors), segons les dades oferides este dilluns per Turespaña. Amb estes dades, l'ocupació turística suposa ja el 13,6% del total d'afiliats del total l'economia del país.
Al maig, la xifra d'assalariats en el sector turístic ha augmentat un 5,9% respecte al mateix mes de l'any anterior i ha representat el 82,6% del total de treballadors afiliats en el sector.
Per branques d'activitat, l'ocupació en agències de viatges i operadors turístics ha crescut un 6,4%, i en l'hostaleria un 5,3%. D'altra banda, els autònoms en el turisme, que representen el 17,4% del total de treballadors afiliats, han augmentat un 1%.
Segons ha apuntat el ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, l'augment continuat, independentment de l'època de l'any, de l'ocupació turística és una gran notícia que serveix per a afermar el canvi de model del sector.
Més llegit
-
El fort vent obliga a suspendre el primer dia del SanSan de Benicàssim
-
Dos accidents, a l'A-7 i l'A-70, generen retencions en l'operació eixida per Setmana Santa
-
Alerta sanitària per listèria en salmó noruec fumat de les marques Skandia, Gourmet i Carrefour
-
El cantant de La Raíz, Pablo Sánchez, anuncia que està en remissió del mieloma que el va apartar dels escenaris al febrer del 2025
-
Un mort i diversos ferits per l'explosió i l'incendi d'una cafeteria d'Almeria
-
Vent fort de mestral a la meitat nord i cels coberts de transició cap a un cap de setmana primaveral
Més vist
Més escoltat
-
01.04.2026 | 90 minuts
-
02.04.2026 | Les notícies del migdia
-
01.04.2026 | ContrÀpunt
-
02.04.2026 | Les notícies del matí
-
01.04.2026 | Cadena de valor | La llei contra el desaprofitament alimentari entra en vigor
-
31.03.2026 | Cadena de valor | Espanya redueix el dèficit al mínim en 18 anys i obri un nou escenari econòmic