L'AIReF veu "molt improbable" que la Comunitat Valencina complisca l'objectiu de dèficit en 2019
L'entitat també adverteix de les probabilitats d'incomplir la regla de despesa en 2019 amb un risc "alt".
L'Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal (AIReF) veu "molt improbable" que la Comunitat Valenciana complisca l'objectiu d'estabilitat, el 0,1% del Producte Interior Brut (PIB), per a 2019.
En l'informe sobre pressupostos inicials de les administracions públiques en 2019, l'Airef també adverteix de les probabilitats de la Comunitat Valenciana d'incomplir la regla de despesa en 2019 amb un risc "alt".
En el conjunt d'Espanya, l'AIReF preveu el dèficit públic al tancament d'aquest exercici en el 2,1% del PIB, huit dècimes per damunt de l'objectiu oficial, però una dècima menys del que estimava en cas que s'haguera aprovat el projecte pressupostari i gràcies en part al tancament de 2018.
La millora de la previsió d'una dècima es deu a la Seguretat Social i explica que la no aprovació dels Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) de 2019 ha suposat que no es posen en marxa una part rellevant de les mesures contingudes en el pla pressupostari i en el projecte de pressupostos, amb un efecte net positiu sobre el dèficit.
Més llegit
-
L'Índia declara l'alerta sanitària a Kerala després de dènou morts per l’ameba “menjacervells”
-
Mor un home després d'agredir un company de faena i autolesionar-se en una zona comercial a Sant Joan d'Alacant
-
Calp decreta tres dies de dol per la mort de dos xiquetes en accidents tràgics
-
Dos de les associacions majoritàries de víctimes de la dana planten el Consell en la presentació del parc inundable
-
Una nova avaria elèctrica a l’estació València Sud causa retards en les línies L1, L2 i L7
-
Més d’un terç dels xiquets a la Comunitat Valenciana naixen de mares majors de 35 anys