La inflació puja al 3% al maig a la Comunitat Valenciana, cinc dècimes més que a l'abril
L'INE confirma l'escalada de l'IPC de maig al 2,7% a Espanya, la major taxa interanual en quatre anys, per les gasolines
L'índex de preus de consum (IPC) ha pujat fins al 3% al maig a la Comunitat Valenciana, cinc dècimes més que a l'abril, segons les dades que ha confirmat aquest divendres l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
A Espanya, els preus dels carburants han incrementat l'IPC fins al 2,7% el mateix mes, també cinc dècimes més que a l'abril, i és la taxa interanual més elevada des de febrer de 2017.
El transport ha sigut el grup que més ha influït en aquesta major inflació, i fet apujar dos punts els preus fins al 9,4%, per culpa de l'encariment dels carburants i lubrificants, que fa un any s'abaratien. Dins d'aquesta partida, també ha influït, encara que menys, l'encariment dels automòbils, que es van abaratir el 2020.
També ha tirat a l'alça de la inflació l'oci i la cultura, amb preus que han pujat un 0,2% quan fa un any baixaven, i els aliments i begudes no alcohòliques, amb un increment del 0,8%, cinc dècimes més que a l'abril, pel peix, l'oli i la carn.
Tot i que menys, també ha fet créixer la inflació l'habitatge, ja que els preus han pujat un 10,4%, quatre dècimes més que a l'abril, en aquest cas per l'encariment del gasoil per a calefacció.
Més llegit
-
Una cadena humana a Russafa reclama frenar els apartaments turístics i protegir el barri
-
Els bombers rescaten un bebé durant l’extinció d’un incendi en una vivenda d’Algemesí
-
Cinc famílies afectades per la dana reben la llicència d’obra: “Jo tenia una llar, només reclame tornar-hi”
-
Israel intensifica els atacs a Teheran mentre l’Iran apunta a universitats israelianes i nord-americanes
-
‘En Casa d’Inés’ s’acomiada amb Magüi Mira, Paola Dominguín i Jesús Álvarez
-
Cheste recorda les víctimes de la dana amb una marxa cívica i un homenatge col·lectiu