La inflació escala al 6,7% al desembre, la taxa més alta en 29 anys
En el comportament de desembre destaca la pujada del preu de l'electricitat i, en menor mesura, l'augment dels preus de l'alimentació
La inflació ha repuntat al 6,7% al desembre, la taxa més alta en quasi trenta anys, des de març de 1992, per l'augment dels preus de l'electricitat, segons l'indicador avançat de l'índex de preus de consum (IPC).
Segons les dades publicades aquest dijous per l'Institut Nacional d'Estadística (INE), la taxa anual de desembre suposa un augment d'1,2 punts enfront de la de novembre, que va ser del 5,5%.
En el comportament de desembre destaca la pujada del preu de l'electricitat, més elevada aquest mes que al desembre de 2020 i, en menor mesura, l'augment dels preus de l'alimentació, davant del descens registrat l'any passat. Per contra, baixen els preus dels carburants i lubrificants per a vehicles personals, que es van incrementar el 2020.
La taxa anual de l'IPC tanca així un any en xifres positives que s'han anat incrementant des de febrer, quan estava en el 0,0%, en un context de preus alt de l'energia i tensions en el comerç mundial davant de l'aturada de la pandèmia el 2020, quan es van registrar taxes negatives. Des d'abril, la taxa va superar el 2% i va escalar cada mes amb més intensitat al tancament de l'any.
En taxa mensual, l'IPC ha encadenat el seu cinqué repunt consecutiu en pujar un 1,3% al desembre, un punt per damunt de l'ascens registrat al mes de novembre. Es tracta de la pujada mensual de la inflació més elevada un mes de desembre des de l'any 1983.
La dada definitiva de l'IPC es publicarà el pròxim 14 de gener.
Més llegit
-
Tres ferits, dos greus procedents de Luxemburg, en un aparatós accident a l'AP-7 a Ondara
-
Investiguen el cas del cadàver d'una dona de 64 anys que han trobat a la platja de Puçol
-
València recupera un vol directe a Nova York quasi quinze anys després: United Airlines connectarà les dos ciutats el juny del 2027
-
Detenen a Gandia el treballador d'un banc per estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat
-
Un meteostunami o rissaga sorprén els banyistes de les platges de Santa Pola, Dénia i Xàbia
-
El govern reforma la llei d'asil i d'estrangeria després de la crisi migratòria a Ceuta