La guerra d’Ucraïna impacta en el sector del moble valencià: “Si la situació s’allarga, serà un producte de luxe”
El bloqueig del mercat rus i l’augment del preu de la llum encareixen la producció i l'eixida al mercat dels mobles valencians
L'impacte econòmic de la guerra afecta moltes empreses valencianes amb vincles comercials a Rússia i Ucraïna. Cada dia és més complicat enviar mercaderies, sobretot en sectors com el del moble, en què pateixen les conseqüències de l'escalada imparable dels preus de matèries primeres i energia.
Micuna és una d’aquestes fàbriques. Ubicada a Sollana (Ribera Baixa), fabrica bressols, trones i mobiliari infantil que arriba a 40 països. Exporten el 30% de la producció, de la qual vora el 5% fins ara anava a parar a Rússia i Ucraïna. Ara l’empresa ha paralitzat els enviaments i hi ha cues a les duanes.
Frederic Fargues, director d'expansió de la fàbrica, ha detallat els problemes als quals s’enfronten pel bloqueig del mercat. "Les mercaderies no es poden carregar i descarregar. A més, el ruble ha caigut, per tant, comprar els costa un 45% més. Tampoc s’accepten transferències des de Rússia i els empresaris ucraïnesos tenen un problema més terrible, que és salvar la seua vida", ha enumerat.
Nacho Sebastià, comercial del sector del moble a Rússia, ha assegurat que tot està paralitzat des del dilluns. "Si la situació s'allarga en el temps, hi haurà més sancions i probablement el mercat es reduirà un 20%. El moble valencià serà un producte de luxe", ha afegit.
A la incertesa se suma l'escalada de preus de l'energia. "Abans pagàvem 15.000 euros mensuals, i ara ha pujat a entre 25.000 i 30.000", ha explicat Francisco Javier García, director general de Micuna. El preu de les matèries primes com la fusta, les laques o els vernissos ha patit pujades de fins al 30%. "Moltes fàbriques decidiran parar si no es fa res", ha lamentat José Vicent Morata, president de la Cambra de Comerç de València. La inestabilitat fa que els costos ofeguen les empreses.
Més llegit
-
Una desfilada de devoció per a teixir un crit de pau
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
Carsí es disculpa per no acabar falles i lamenta "la falsa lucidesa d'un taller moribund que no va donar més de si"
-
La Comunitat Valenciana s’acomiada del ponent amb un augment de la nuvolositat i un descens de la temperatura
-
Catalá assegura que mai s'ha negat al debat sobre la taxa turística: "Sempre hem dit que és un debat interessant"
-
Retards de més de dos hores en les connexions ferroviàries amb origen i destinació a Madrid per una incidència en la senyalística
Més vist
Més escoltat
-
17.03.2026 | 90 minuts
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part
-
16.03.2026 | L’impacte econòmic de les Falles amb José Manuel Pastor