El govern espanyol acorda una oferta d'ocupació pública amb més de 30.000 places
UGT i CSIF asseguren que han firmat l’acord, mentre que CCOO l’ha rebutjat “per falta de dades concretes”
El govern espanyol ha plantejat als sindicats una oferta d'ocupació pública per a enguany un 20% superior a la de l'any passat. Així, suma en convocatòria ordinària més de 30.000 places per a l'administració general de l'estat, un acord que han firmat UGT i CSIF i que CCOO rebutja.
En un comunicat, UGT —que, tot i no detallar xifres, apunta a l’increment del 20%— assenyala que l'oferta d'ocupació és "adequada per a satisfer la prestació dels serveis públics" i afig que l'acord impulsa processos per a reduir la temporalitat en el sector públic al 8%. A més, destaca que inclou la convocatòria de 2.000 places de "necessària i urgent cobertura" en l'administració de la Seguretat Social i que l'oferta inclourà places dedicades a la gestió de l'ingrés mínim vital (IMV). Segons UGT, les convocatòries dels processos selectius de l'oferta d'ocupació hauran de publicar-se abans del 31 de desembre d’enguany.
CCOO, per contra, ha explicat que no signa l'acord "per falta de dades concretes sobre l’oferta i perquè el document que es presenta no garanteix el servei públic a la ciutadania". L'oferta, que hauria d'haver estat aprovada en el primer semestre de l'any, inclourà llocs d'ingrés lliure i de promoció interna, segons avançaven fonts del sindicat, que apuntava a aquestes més de 30.000 places.
"Cada any tenim l'oferta més gran d'ocupació pública de la història i continuem perdent ocupació", han denunciat des del sindicat. Demanen altres mesures, com ara reconvocar les places vacants, major celeritat en els processos selectius i la cobertura amb personal interí per a "frenar la pèrdua constant d'ocupació en l'administració general de l'estat".
El govern espanyol, que s'ha reunit aquest matí amb els principals sindicats de funció pública, aprovarà previsiblement dimarts en el Consell de Ministres el reial decret amb l'oferta. A aquestes places se sumarien les corresponents a les taxes de reposició, amb la qual cosa, la xifra total podria rondar les 50.000.
Més llegit
-
Mor de forma sobtada a l'Oceanogràfic una de les belugues rescatades del Canadà
-
Una xiqueta de 5 anys, intoxicada de gravetat després de prendre un suc en un local de Xàbia
-
Un veí de Ceuta, apunyalat presumptament per quatre migrants en un intent de robatori
-
Detenen el jove acusat de matar el padrastre amb un pes de gimnàs a València
-
MAPA | Consulta el preu de la gasolina en la teua localitat a la Comunitat Valenciana
-
La pluja deixa més de 80 l/m² a Xàbia i Dénia i provoca incidències al Baix Segura