Directes
Ara en la televisió
A LA FRESCA

El govern aprova una oferta pública d'ocupació rècord amb 40.146 places

José Luis Escrivá destaca que esta oferta pública d'ocupació permetrà la creació neta (diferència entre altes i baixes) d'unes 5.000 places

El ministre José Luis Escrivá durant la roda de premsa posterior al Consell de Ministres / Mariscal (Efe)

El Consell de Ministres ha aprovat l'oferta pública d'ocupació de 2024, que marca un nou rècord, el quart consecutiu, amb 40.146 places, un 14% superior al de 2023 (39.574).

El ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, José Luis Escrivá, ha destacat que esta oferta pública d'ocupació permetrà la creació neta (diferència entre altes i baixes) d'unes 5.000 places.

L'oferta, recollida en un reial decret llei, preveu 31.465 places per a l'administració de l'Estat, 3.158 places per a la Guàrdia Civil, 2.857 places per al Cos Nacional de Policia i 2.666 places per a les Forces Armades.

La major part de les places, 20.840, seran d'accés lliure i la resta, 10.624, de promoció interna, una de les vies per les quals es vol impulsar la promoció dels funcionaris públics, ha destacat Escrivá.

El ministre també ha valorat que més d'un 10% de les places, un total de 3.147, estan reservades per a persones amb discapacitat, de les quals 629 seran per a persones amb discapacitat intel·lectual, que són les que tenen majors dificultats d'ocupabilitat.

També ha assenyalat que, com a part del procés de descentralització, 501 places de nou ingrés seran per a funcionaris de l'administració local amb habilitació nacional.

Escrivá ha detallat que 8.440 places de torn lliure dels subgrups C1 i C2 es dedicaran a atenció a la ciutadania i hi haurà una "oferta històrica" de 2.520 places de torn lliure per a l'administració de justícia.

CSIF ha rebutjat en un comunicat l'oferta pública d'ocupació, en entendre que el volum que es crea és insuficient per a cobrir les jubilacions dels pròxims anys.

També et pot interessar

Veure totes les activitats