Ford fabricarà dos vehicles elèctrics per a Europa en plantes de Renault
La companyia anuncia una nova etapa de la seua estratègia europea i garantix que la fàbrica d'Almussafes “continuarà jugant un paper crític” en la futura gamma de vehicles de passatgers
La multinacional estatunidenca d'automòbils Ford ha anunciat este dimarts la següent fase de la seua estratègia a Europa amb un moviment clau: una nova aliança estratègica amb el grup Renault per a desenvolupar i fabricar vehicles elèctrics i comercials lleugers a partir del 2028. L’objectiu, segons la companyia, és guanyar competitivitat en un mercat cada vegada més tensionat per la pressió de la indústria xinesa i reforçar la seua xarxa industrial al continent. Segons Ford, la planta de l’empresa a València continuarà exercint un paper fonamental en el nou mapa industrial europeu i serà “crítica” per a desplegar la futura gamma de vehicles de passatgers multienergia.
Ford i Renault han acordat desenvolupar conjuntament dos nous vehicles elèctrics de la marca Ford a través de la plataforma Ampere del fabricant francés. Els primers models arribaran als concessionaris el 2028 i, tot i compartir arquitectura per motius d’eficiència, Ford liderarà el disseny i la dinàmica de conducció per a mantindre la identitat pròpia de la marca.
A més, ambdues companyies han firmat una carta d’intencions per a explorar la producció conjunta de vehicles comercials lleugers, també a partir de plataformes compartides. Segons Ford, la col·laboració combinarà la capacitat industrial i la cadena de subministrament de dos grans grups per a reforçar la competència en un mercat “altament dinàmic”.
Una ofensiva de producte per al 2028
La companyia ha presentat una estratègia basada en tres eixos: enfortir —encara més— la seua exitosa divisió de vehicles comercials Ford Pro, ampliar la gamma de turismes amb models distintius i optimitzar la producció per a reduir costos i guanyar escala.
La nova ofensiva de producte inclourà turismes i vehicles comercials multienergia i assequibles, pensats per a facilitar el pas progressiu a la mobilitat elèctrica. Els nous models, diu l’empresa, ampliaran la gamma actual i contribuiran a millorar la competitivitat de Ford “en un mercat cada volta més exigent”.
La firma recorda que manté altres aliances industrials a Europa —com ara Ford Otosan amb Koç Holding i la col·laboració amb Volkswagen—, que també contribuiran a la fabricació i distribució de vehicles elèctrics i comercials.
La planta de València, peça clau en la futura estratègia
En el comunicat, Ford reafirma el paper de la planta d’Almussafes, que “continuarà exercint un paper crític” per a la nova cartera europea de vehicles de passatgers. Les instal·lacions valencianes formen part de l’optimització de la xarxa industrial de la companyia i estan orientades a la producció de models multienergia i de nova generació.
UGT reclama que la reunió del president de Ford Europa siga a Almussafes
D'altra banda, el sindicat UGT ha demanat a Ford Europa que la pròxima reunió amb el nou president de la companyia al continent, Jim Bambick, tinga lloc a la planta d’Almussafes. El sindicat considera que el guardó aconseguit enguany per la fàbrica valenciana —reconeguda a Detroit com la millor planta global del grup— ha de traduir-se ara en decisions que garantisquen la càrrega de treball i la continuïtat de l’actual plantilla.
L’organització sindical ho ha exposat en un comunicat intern difós entre els treballadors després d’un encontre mundial celebrat a la planta de Dearborn, als Estats Units, on s’ha constatat l'alentiment del procés d’electrificació respecte del full de ruta inicial de la multinacional.
Un futur amb més pes per als híbrids i un impacte laboral preocupant a Europa
Segons UGT, Ford està redefinint la seua estratègia a Europa i es prepara per a recuperar els vehicles elèctrics menuts i els comercials electrificats, alhora que reforça l’aliança amb Renault per a competir amb els fabricants asiàtics.
El sindicat subratlla que el Parlament Europeu ha aprovat allargar el període de convivència amb els models híbrids o multienergia, una decisió que, segons recorden, “confirma que el gir que UGT va defendre a finals del 2023 per a garantir models híbrids a Almussafes anava en la direcció correcta”.
No obstant això, l’organització alerta de l’impacte laboral que està tenint la reorientació del sector automobilístic al continent, amb més de 50.000 llocs de treball perduts en dos anys i el tancament de plantes com la de Saarlouis, a Alemanya. En este context, UGT reivindica que Almussafes ha superat “amb encert” les dificultats del procés i ha protegit tant el personal excedent com el futur de la plantilla que continuava activa. El sindicat majoritari defén que la notícia de la col·laboració entre Ford i Renault és la primera "de diverses notícies positives que vindran".
Demandes a la UE per a ajustar els objectius climàtics
Ford insta les institucions europees a alinear els objectius de CO₂ amb la realitat del mercat, tenint en compte que la quota de vehicles elèctrics en Europa es manté en el 16,1%, lluny del 25% necessari per a complir els objectius climàtics del 2025.
Segons Jim Baumbick, president de Ford Europa, la clau és “facilitar la transició i garantir que tots els consumidors puguen accedir a l’electrificació, siguen models elèctrics o híbrids”.
Més llegit
-
Ascer i els sindicats arriben a un preacord amb una pujada salarial del 8% en tres anys
-
Pérez Llorca: “Era important obrir el canal de comunicació amb les víctimes. Si decidixen no reunir-se amb mi, ho tornaré a intentar en un temps"
-
Mor Robe Iniesta, l’ànima d’Extremoduro, als 63 anys
-
Detingut un home per amenaçar viatgers amb un ganivet en una estació del metro a Burjassot
-
Tres forns valencians reben Solets de Nadal de la Guia Repsol
-
La filla de María Corina Machado recull el Nobel de la Pau hores abans de l'arribada de l'opositora veneçolana a Oslo