Ford Almussafes reprén la producció amb la negociació de l’ERO sobre la taula
La planta valenciana comença el segon trimestre de 2021 amb 630 empleats menys per la caiguda de demanda d'alguns models.
Ford Almussafes torna a obrir les portes després de les vacances de Pasqua aquest dimarts, dia en el qual també hi ha convocada una nova reunió de la comissió negociadora de l'ERO. L'empresa valenciana ajustarà amb 280 vehicles diaris i 630 empleats menys el nou trimestre.
A punt de tancar l'ERTO que ha afectat els treballadors en els tres primers mesos de l'any, la planta afronta una nova etapa amb l'ajust de l'estructura de la producció a partir d'abril per la caiguda de demanda dels models Galaxy, S-Max, Mondeo i Connect; tots excepte el Kuga, cosa que suposa reduir de 1.640 a 1.360 els vehicles diaris que s'hi fabriquen.
D'altra banda, ha rebut l'encàrrec de fabricar el motor Duratec, que se sumarà als motors de 2 i 2,3 litres que ja s'hi produeixen.
Pel que fa a l'ERO, dels 7.180 treballadors de la planta d'Almussafes, al voltant de la meitat dels 630 afectats podrien ser majors de 57 anys i la resta serien baixes incentivades, segons la proposta presentada per la direcció de la companyia el passat 31 de març.
Per als majors de 57 anys, s'ha plantejat un pla d'acompanyament que contempla un complement salarial de fins al 80%, en lloc del 85% de l'últim ERO (2020).
Més llegit
-
Un equip d'À Punt, brutalment agredit per dos ramaders a Alcalà de Xivert
-
La Unió Europea prohibix l'ús dels esmalts amb dos components tòxics a partir de l'1 de setembre
-
Un nou radar en la V-30 multarà els vehicles que superen els cent quilòmetres per hora
-
À Punt condemna l’agressió que han patit este matí dos membres de la redacció de Castelló a Alcalà de Xivert
-
S'activa la recerca de dos persones per tirotejar un veí d'Alfafar, després de descartar que l'autor estiga atrinxerat a casa
-
Busquen cinc vaques braves fugides a Alcalà de Xivert, on s’han prohibit els desplaçaments