Ford Almussafes competeix amb una factoria alemanya per dos models elèctrics que asseguren el seu futur
El resultat de la negociació del pla d'ajustos, entre la direcció i els sindicats, serà clau per al futur de la producció
Augmenta la pressió sobre la plantilla de Ford a Almussafes. El resultat de la negociació del pla d'ajustos, entre la direcció i els sindicats, serà clau per al futur de la producció. Es juguen l'assignació dels nous models elèctrics i el temps s'acaba.
La planta d'Almussafes necessita assegurar-se el futur. Competeix amb la factoria alemanya de Saarlouis per a fabricar els nous models elèctrics de Ford, que xafa l'accelerador en la carrera per adjudicar-se els dos models elèctrics que falta assignar.
El govern federal del Sarre ha anunciat la construcció enguany mateix d'una gran factoria de bateries elèctriques, i contempla la fabricació d'altres components.
Ací també es va anunciar la creació d'una gran factoria de bateries, amb el suport de la Generalitat. Hi ha diverses propostes, però cap en marxa i poden influir a l'hora de decantar la balança.
La preocupació augmenta en la plantilla perquè encara no hi ha acord per al pla d'ajustos. Així ho han traslladat aquest migdia al conseller d'Economia Sostenible i Sector Productius els sindicats minoritaris STM, CGT i CCOO.
La direcció demana reduir els salaris i augmentar la jornada, això no obstant, la plantilla es resisteix a les retallades. El sindicat majoritari, UGT, obri la porta a acceptar certa flexibilitat laboral.
El temps s'acaba i els pròxims moviments a Saarlouis i a Almussafes seran decisius. Ford decidirà on produirà els nous vehicles al mes de juny.
Més llegit
-
Ferran Torres i Grimaldo seran els representants valencians en el Mundial
-
Educació i professorat reprenen este dimarts les negociacions amb la unitat sindical trencada per l’acord d’increment salarial
-
La CSIF i l'ANPE accepten l'increment salarial i trenquen la unitat sindical
-
Condemnen a tres anys i mig de presó el capità del vaixell naufragat a Indonèsia en què van morir quatre valencians
-
Detenen el conductor que va atropellar mortalment un home de 35 anys al Port de Sagunt i va fugir
-
Educació cita els sindicats docents esta vesprada després de rebre la nova proposta per a desconvocar la vaga
Més vist
Més escoltat
-
25.05.2026 | 90 minuts
-
24.05.2026 | Els últims '90 Minuts'
-
24.05.2026 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
25.05.2026 | Amunt i avall | Segona Part
-
25.05.2026 | The Terminal Hub impulsa la innovació i atrau talent internacional a la Marina de València
-
25.05.2026 | "Fet a casa", amb Mar Hernández | El Banc de Germoplasma de la UPV conserva més de 13.500 varietats de llavors per a protegir la biodiversitat