La firma d'hipoteques arranca l'any amb un fort repunt del 26,1% interanual a la Comunitat Valenciana
S'han prestat 533 milions d'euros per a la constitució d'hipoteques en 4.456 operacions, un 40,78% més del capital prestat que fa un any
El nombre d'hipoteques constituïdes sobre habitatges en la Comunitat Valenciana ha pujat un 26,1% al gener respecte al mateix mes de l'any anterior (enfront d'una pujada de l'11,03% en l'àmbit nacional), fins a sumar un total de 4.456 operacions, segons dades publicades este dilluns per l'Institut Nacional d'Estadística (INE). Este fort repunt, en tot cas, no és el major al conjunt d'Espanya. De fet, la Comunitat Valenciana és la sexta on més creix, superada per La Rioja, Canàries, Aragó, Múrcia i Astúries.
En la Comunitat Valenciana s'ha prestat 533,32 milions d'euros per a la constitució d'hipoteques sobre habitatges al gener, un 40,78% més del capital prestat que fa un any. Comparat amb el mes anterior, el capital prestat per a constituir hipoteques ha pujat un 11,3%
Atés el total de finques, es van constituir un total de 5.859 hipoteques a la regió, amb un desemborsament de capital de 744,74 milions d'euros. D'elles, 107 van ser sobre finques rústiques i 5.752, sobre urbanes.
De les 5.752 hipoteques constituïdes sobre finques urbanes al gener en Comunitat Valenciana, 4.456 van ser sobre habitatges, 42 en solars i 1.254 en un altre tipus.
Un 11% més d'hipoteques a Espanya
A Espanya, el nombre d'hipoteques sobre habitatges constituïts s'ha situat en 38.058 el gener, i un 11% més que el mateix mes de fa un any. El capital prestat per les entitats per a constituir estos préstecs s'ha situat en 5.793 milions d'euros, un 24,3% més respecte a gener de l'any passat.
El 64% dels préstecs, a tipus fix
L'import mitjà dels préstecs ha sigut de 152.233 euros, un 11,9% més que el gener del 2024. El tipus d'interés mitjà en les noves hipoteques sobre habitatges es va situar en el 3,08% i el termini mitjà, en 25 anys. El 35,8% de les hipoteques es van constituir a tipus variable i el 64,2%, a tipus fix.
Més llegit
-
El jutge del cas Plus Ultra accepta ajornar la declaració de Zapatero i el citarà el 17 i 18 de juny
-
Calfant motors
-
Comença el juí per la tortura i l’assassinat d’un assessor immobiliari a Manises en les Falles del 2024
-
Queden controlats dos incendis forestals als termes de Catral i Benissa
-
Queda controlat l’incendi forestal de Gaibiel després d’una ràpida actuació de mitjans aeris i terrestres
-
La UPV i el fabricant xinés Geely inicien una col·laboració conjunta
Més vist
Més escoltat
-
25.05.2026 | ContrÀpunt
-
Entrevista a Marcelino García Toral
-
26.05.2026 | Les notícies del migdia
-
25.05.2026 | L'hora de la cultura | Els 10 anys del George Best Rock Club i "El Pretext", amb Arturo Orrico
-
25.05.2026 | The Terminal Hub impulsa la innovació i atrau talent internacional a la Marina de València
-
26.05.2026 | 90 minuts