Les empreses ceràmiques poden sol·licitar les ajudes de 450 milions a la indústria gasointensiva
Es concedirà únicament durant l'any 2023 per a compensar els costos extraordinaris en què van incórrer les indústries més intensives en consum de gas natural durant 2022
Les empreses del sector ceràmic i tauleller poden sol·licitar a partir d’aquest dimarts les ajudes dins el programa dotat amb 450 milions per a la indústria gasointensiva, després de la publicació dilluns passat de les bases reguladores en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE). Aquesta compensació es basa en el Marc Temporal de Crisi i Transició de la Comissió Europea i es concedirà únicament durant l'any 2023 per a compensar els costos extraordinaris en què van incórrer les indústries de consum intensiu de gas natural durant 2022.
La línia d'ajudes permetrà a les companyies rebre una compensació de fins a quatre milions d'euros, una xifra que pot arribar fins als 25 milions d'euros per empresa si acrediten una reducció de l’Ebitda —indicador financer del benefici brut d’explotació— de més d'un 30% en 2022 respecte a l'any anterior. Els sectors beneficiaris inclouen l'alimentació, pasta i paper, química bàsica, els sectors del vidre, taulells, frites i esmalts i altres productes ceràmics.
A més d'aquestes ajudes de 450 milions d'euros, el govern espanyol també va aprovar una línia, dotada amb 500 milions d'euros, que ja està a la disposició de les empreses gasointensives per a mitigar els seus problemes de liquiditat.
Per al ministre d'Indústria, Comerç i Turisme, Héctor Gómez, "les compensacions responen a la inquietud de les empreses per a mantindre la seua activitat productiva i permetran conservar uns sectors tan importants com la ceràmica, el paper o el vidre".
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang