Díaz insta les empreses afectades per la DANA a sol·licitar un ERTO per força major: "Ja poden sol·licitar-lo”
La ministra de Treball apel·la a la responsabilitat de les empreses de preservar la vida dels treballadors i treballadores
La vicepresidenta segona del govern espanyol i ministra de Treball i Economia Social, Yolanda Díaz, ha instat les empreses afectades per la DANA a sol·licitar un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) per força major; una eina que la reforma laboral va incorporar per a situacions "com les que es viuen ara mateix", ha indicat en referència a la DANA que ha assolat la Comunitat Valenciana i també altres punts del territori espanyol.
D'igual manera, Díaz ha recordat que si les empreses sol·liciten esta eina de protecció d'ocupació, els treballadors estaran protegits "sense consumir prestacions i sense necessitat d'haver cotitzat".
Este dimecres al matí, la ministra de Treball també ha volgut apel·lar des del Congrés a la “responsabilitat de les empreses i als treballadors i les treballadores”, recalcant “l’obligació de protegir la vida dels treballadors”. A més a més, ha volgut enviar un missatge de “tranquil·litat als treballadors i treballadores” incidint que el principal és “no posar la vida en risc”.
Díaz també ha traslladat un missatge de condol, afirmant que “sent un gran dolor”. Així mateix, ha enviat “tot el suport als serveis públics que fa hores que treballen incansablement per a salvar vides”.
Més llegit
-
La Policia conclou que l'home trobat a l'octubre en un contenidor de Castelló va morir de manera accidental
-
El primer premi del sorteig de Reis cau en una vintena de pobles valencians
-
La Cavalcada de Reis d’Alcoi en directe per À Punt
-
El València perd Julen i Diakhaby
-
Neu als cims de les muntanyes alacantines en el dia de Reis més fred en quaranta anys
-
Castelló de Rugat repartix quatre milions del primer premi: “Els hem venut tots per finestreta, a particulars, a excursionistes..."