El Deutsche Bank es desploma més d'un 13% i arrossega la resta de bancs europeus
Les intervencions de les autoritats financeres no han calmat els nervis dels inversors. A Espanya, el Banc Sabadell (-7%) encapçala les caigudes al migdia, seguit del BBVA (-5,69%) i el Santander (-5,39%)
Les accions dels bancs alemanys Deutsche Bank i Commerzbank pateixen fortes caigudes en el mercat de Frankfurt aquest divendres a conseqüència de les recents turbulències en el sector i la incertesa sobre l'evolució dels tipus d'interés.
El nerviosisme torna a arrossegar la banca europea, amb caigudes superiors al 13% al migdia per al Deutsche Bank, el banc més gran d'Alemanya. La cotització dels principals bancs del Vell Continent torna a registrar forts descensos.
Les últimes intervencions per part de les autoritats financeres no han calmat els nervis dels inversors, després que els grans bancs centrals han continuat pujant els tipus d'interés malgrat les turbulències deslligades per la fallida de bancs als Estats Units i el rescat de Credit Suisse.
Els sis bancs que cotitzen en l'Ibex ocupen les últimes posicions del selectiu. A Espanya el Banc Sabadell encapçala les caigudes a les 12:00 hores amb un descens del 7%, seguit del BBVA (-5,69%), el Banc Santander (-5,39%), el Bankinter (-5,53%) i l'Unicaja Banc (-5,32%).
A Europa el sector segueix la mateixa tònica i la resta de bancs europeus també estan tenyits de roig. L'escandinau Nordea cau un 8,5% i els títols de l'alemany Commerzbank un 8,2%. A més, els francesos Société Générale ho fa un 7,4% i el BNP Paribas un 7%. Pel que fa al gran banc neerlandés, l'ING, la caiguda és del 5,4% i l'italià UniCredit del 5%.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'evolució de l'incendi a la Vall d'Uixó
-
L'incendi de la Vall d'Uixó obliga a desallotjar més de 16.000 persones mentre continua fora de control
-
L'incendi forestal de Benifairó de les Valls, a pocs quilòmetres del foc de la Vall d'Uixó, queda estabilitzat
-
Tres joves valencians creen una 'start-up' que ja ha estalviat prop d'un milió d'euros en factures de llum i gas
-
Un canvi en la direcció del vent al llarg del dia aportarà més humitat
-
La Comunitat Valenciana envia un dispositiu de 60 bombers per a reforçar l'extinció dels incendis de Madrid i Àvila