La cap d'economistes de l'OCDE recomana a Espanya retardar l'edat de jubilació
La britànica Clare Lombardelli, creu que a pesar de l'augment dels ingressos, l'excessiva pressió sobre la població activa amenaça la sostenibilitat
L'economista en cap de l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), la britànica Clare Lombardelli, ha recomanat retardar l'edat de jubilació si es vol garantir la sostenibilitat del sistema. La portaveu del laboratori d'idees de les economies occidentals, ha advertit que a pesar de les mesures que Espanya ha pres per a augmentar els ingressos, "s'espera un considerable augment en la despesa total en pensions".
Per això considera que s'ha d'allargar la vida laboral de les persones per a evitar una pressió cada vegada més alta sobre la població activa per a finançar els costos de la jubilació, una decisió que reconeix "difícil". En l'actualitat, l'edat oficial de jubilació espanyola amb la prestació completa se situa en els 66 anys i 4 mesos. A partir del 2027 pujarà a 67 anys per a les persones que no hagen cotitzat més de 38 anys i mig.
Lombardelli ha fet aquestes declaracions en la presentació a Madrid de l'Estudi econòmic d'Espanya 2023, en què l'OCDE ha avaluat la situació macroeconòmica de l'Estat. L'economista, de 44 anys, creu que Espanya "té marge" per a apujar alguns impostos, encara "per davall de la mitjana de la Unió Europea".
Creu que la reducció de la jornada laboral pactada per PSOE i Sumar pot tindre un efecte positiu tant en l'economia com en el benestar de les persones, si bé ha valorat que hauria de nàixer de l'acord entre totes les parts: govern espanyol, patronal i sindicats. I opina que l'augment del salari mínim interprofessional hauria de vincular-se a la productivitat i fer-se de manera progressiva, per la qual cosa recomana la mediació d'una comissió independent que assessore l'executiu.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
El jutge envia a presó sense fiança a Santos Cerdán davant el seu "específic paper" en la trama
-
Calor generalitzada i avís taronja per màximes de 40 graus al litoral i l'interior sud de València
-
Com evitar que el nostre animal de companyia patisca un colp de calor?
-
La futura llei de consum prohibirà augmentar el preu en la revenda d’entrades
Més vist
Més escoltat
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang
-
30.06.2025 | Queda't amb els nostres | "La Laboral de Cheste"
-
01.07.2025 | Queda't amb mi | Segona Part