Convertir baixos comercials en vivendes, una manera d'ampliar l'oferta immobiliària en les ciutats
Castelló de la Plana és un dels llocs on està en auge esta nova tendència d'adequar locals en desús en pisos per a viure
Ciutats amb poca oferta de vivenda busquen opcions per a crear-ne més. És el cas de Castelló de la Plana, on s'estan transformant baixos comercials que han quedat en buits o en desús en pisos a peu de carrer. Així, espais que abans albergaven un local o establiment s'adeqüen i es posen a la venda com a vivendes habituals.
Un equip d'À Punt NTC ha visitat una d'estes cases anunciades en els portals immobiliaris, equipada amb sala d'estar, dormitori, cuina i bany. "Té un preu de 130.000 euros i són uns 55 metres quadrats construïts", explica Jaime Álvarez, responsable de la immobiliària Columbretes. Un espai reduït, però que reunix les comoditats bàsiques.
La irrupció d'estos nous habitatges en el mercat permet ampliar l'oferta immobiliària a les ciutats, especialment aquelles en què la crisi habitacional és més notable. La idea és "donar una utilitat a locals que estaven obsolets per a crear vivendes, que són una necessitat fonamental", ha apuntat.
No debades l'oferta d'este tipus de vivenda va en augment, al mateix temps que la demanda. "La gent té una ànsia de comprar perquè veu que no té més possibilitats. Que no hi ha més oferta, compre de seguida", ha apuntat Francisco Nomdedéu, president del Col·legi d'Agents de la Propietat Immobiliària de Castelló.
El perfil dels interessats en este mercat són inversors i persones que busquen el seu primer habitatge. Són noves tendències al centre de la ciutat que arriben per a quedar-se i volen convertir-se en una solució en vista de l'emergència habitacional per l'escassetat de pisos.
Més llegit
-
El jutjat troba indicis de criminalitat en l’organitzador del Medusa per un mort i vint ferits en un temporal de vent
-
Tres accidents compliquen el trànsit d’hora punta a València i Alacant
-
Més de huitanta detinguts en el desmantellament d'una àmplia xarxa de tràfic de drogues al port de València
-
Triar el supermercat més barat permet estalviar fins a 1.132 euros a l’any en la cistella de la compra
-
L'huracà Gabrielle rebolica les previsions a partir del cap de setmana
-
El jutge Peinado processa Begoña Gómez per malversació i proposa un juí amb jurat popular
Més vist
Més escoltat
-
24.09.2025 | Les notícies del migdia
-
24.09.2025 | Entrevistem Lola Higueras, doctora 'honoris causa' per la UPV
-
24.09.2025 | 'La nostra flama'
-
24.09.2025 | "L'arquitrau", amb Genoveva Carrión | Beatriz Colomina i la seua mirada interdisciplinària sobre arquitectura, mitjans i societat
-
23.09.2025 | L'hora de la cultura
-
24.09.2025 | Amunt i avall | Tercera Part