La Comunitat Valenciana es reivindica davant del turisme britànic en la World Travel Market de Londres
La representació valenciana torna a una de les principals fires turístiques internacionals, que se celebra del 7 al 9 de novembre
La Comunitat Valenciana torna a participar en la fira turística World Travel Market, que obri les portes aquest dilluns al recinte Excel de Londres i que s’allargarà fins al pròxim dimecres 9 de novembre.
La World Travel Market, que celebra la 43a edició, s’ha convertit en una de les principals fires internacionals en l’àmbit turístic, reunint cada any milers de professionals de la indústria en un mateix recinte. A més, el mercat britànic és fonamental per al turisme valencià en ser el primer emissor de visitants estrangers.
En els nou primers mesos de l'any la Comunitat Valenciana ha registrat més d'1,7 milions de turistes procedents del Regne Unit, la qual cosa suposa una quota superior al 25% del total de turistes i un 390% més que els rebuts el 2021, segons les últimes dades publicades per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
La Comunitat Valenciana acudirà a la cita amb un estand propi e 285 metres quadrats i la participació 47 expositors, una xifra rècord. Aquest se situarà al costat de Turespanya, per tal d’“aprofitar les sinergies amb la marca Espanya”, segons va explicar divendres el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, però també “destacant l’especialització de la Comunitat Valenciana”.
Any de recuperació turística
De gener a setembre la Comunitat Valenciana va registrar 21,6 milions de pernoctacions hoteleres, enfront dels 11,4 milions que es van fer en el mateix període del 2021. Això significa un increment de l'ocupació turística del 89%.
Segons el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, aquestes xifres confirmen "un fort repunt en el sector, que està molt prop ja d'igualar els registres anteriors a la pandèmia, i que s'està revelant com un dels motors de la recuperació econòmica en la Comunitat Valenciana”.
La Generalitat destina en els seus Pressupostos per a 2023 prop de 95 milions a Turisme Comunitat Valenciana, una xifra que multiplica per quatre la que rebia aquesta entitat el 2015, quan a penes s'hi consignaven 20,5 milions.
“Aquest Consell ha posat el turisme com a eix fonamental de la seua política econòmica. No podem esperar que els turistes vinguen per si sols. És necessari invertir en diversificació, en la millor de la qualitat, la imatge de marca i la promoció per a competir cada vegada millor en els mercats internacionals”, ha explicat Colomer.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
El jutge envia a presó sense fiança a Santos Cerdán davant el seu "específic paper" en la trama
-
Calor generalitzada i avís taronja per màximes de 40 graus al litoral i l'interior sud de València
-
Com evitar que el nostre animal de companyia patisca un colp de calor?
-
La futura llei de consum prohibirà augmentar el preu en la revenda d’entrades
Més vist
Més escoltat
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang
-
30.06.2025 | Queda't amb els nostres | "La Laboral de Cheste"
-
01.07.2025 | Queda't amb mi | Segona Part