Competència investiga Bankinter, Santander, BBVA, Unicaja, CaixaBank i Sabadell per les hipoteques a tipus fix
La CNMC, en concret, analitza les declaracions públiques d'alguns dels seus directius sobre la política comercial futura de les entitats relacionada amb este tipus de producte financer
La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha iniciat un procediment sancionador contra Bankinter, Santander, BBVA, Unicaja, CaixaBank i Banc Sabadell per "possibles pràctiques anticompetitives". Les pràctiques investigades per Competència, en concret, podrien ser contràries a l'article 1 de la Llei de defensa de la competència i a l'article 101 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, segons explica la CNMC en un comunicat.
L'article 1 de la mencionada llei espanyola prohibix "tot acord, decisió o recomanació col·lectiva, o pràctica concertada o conscientment paral·lela, que tinga per objecte, produïsca o puga produir l'efecte d'impedir, restringir o falsejar la competència en tot o part del mercat nacional" i detalla, entre altres, "la fixació, de manera directa o indirecta, de preus o d'altres condicions comercials o de servici".
De fet, en la nota, la CNMC menciona que "s'investiga la realització, per alguns dels seus directius, de declaracions públiques sobre la política comercial futura del banc relacionades, en particular, amb els tipus d'interés de les hipoteques a tipus fix. Estes declaracions haurien permés a les entitats del sector anticipar el comportament futur dels seus competidors".
S'obri ara un període màxim de 24 mesos per a la instrucció i resolució de l'expedient, segons les mencionades fonts. "La incoació d'este expedient no prejutja el resultat final de la investigació", agrega el comunicat.
Més llegit
-
Un jove mata el logopeda del seu fill de dos anys a València en sospitar que abusava del menor
-
Lydia Rodríguez abandona Presuntos Implicados entre acusacions de "control extrem", "maltractaments" i "falta de companyonia"
-
Competència investiga Bankinter, Santander, BBVA, Unicaja, CaixaBank i Sabadell per les hipoteques a tipus fix
-
Culmina la renovació de l’AVL: estos són els set nou acadèmics que vetlaran pel valencià
-
Educació convoca els sindicats a una nova taula sectorial sobre inclusió este dijous
-
Rafa Mir, condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions
Més vist
Més escoltat
-
15.06.2026 | 90 minuts
-
15.06.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Bodegas Mustiguillo
-
15.06.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
15.06.2026 | Esports À Punt
-
15.06.2026 | "Fet a casa", amb Mar Hernández | Abanicos Burriel, referent del ventall artesanal
-
14.06.2026 | Punt a punt | Segona Part