Aconseguir el bo lloguer jove, una missió quasi impossible
Només hi ha dos vivendes a València i quatre a Alacant que no superen els 600 euros el màxim de lloguer que marquen les ajudes
Trobar la vivenda adequada, a la ciutat desitjada, i que complisca els requisits per a poder sol·licitar el bo jove de lloguer pot resultar complicat, quasi impossible. Les condicions que estableix el govern espanyol en la nova convocatòria són tindre entre 18 i 35 anys, que el lloguer no supere els 600 euros i tindre una renda màxima de 21.600 euros. Però els preus continuen disparats i pràcticament no hi ha oferta.
Un equip d’À Punt Notícies ha fet recerca i ha entrat en el principal portal d'oferta de vivenda d'Espanya. A la ciutat de València, només apareixen dos habitatges que no superen els 600 euros. A la ciutat d’Alacant, quatre, i a Castelló de la Plana l'oferta és un poc millor, però només hi ha setze pisos per menys d'este import.
L’executiu ha prorrogat dos anys més el bo jove de lloguer, que en la primera convocatòria ja va alçar la polèmica per la dificultat de les condicions que s’estableixen. Molts joves també es queixen de les traves burocràtiques.
Quan es podrà sol·licitar?
El govern espanyol haurà de convocar ara la Conferència Sectorial per a ratificar eixe repartiment. Una vegada aprovat i complits els tràmits administratius, l'executiu remetrà les resolucions amb les quantitats respectives a les comunitats autònomes perquè accepten i puga fer-se la transferència per a les respectives convocatòries.
Les bases i la convocatòria es publicaran llavors en el web específic de la Conselleria d'Habitatge.
Més llegit
-
Les comissions falleres refusen el tercer dia d'Ofrena en no arribar a una majoria suficient
-
Pérez Llorca diu que es va pagar el desplaçament i l’hotel per a vore la final del Mundial
-
Una nova llei prohibirà el tabac i els vàpers en terrasses, platges i piscines
-
La temperatura de la mar arriba als 28,6 graus al litoral valencià
-
"Suport absolut i ferm" de Morant al número dos del PSPV, a qui jutjaran per suposades calúmnies al PP
-
La Guàrdia Civil descarta l'assassinat masclista en el cas de la dona morta a Almoradí