El Banc d'Espanya revisarà a la baixa la previsió de creixement per la guerra comercial
L'última previsió situe en el 2,7% el creixement del PIB per a enguany
El governador del Banc d'Espanya, José Luis Escrivá, ha avançat este dimecres una revisió a la baixa de les previsions de creixement econòmic d'Espanya per l'impacte de la guerra comercial. "Haurem de revisar a la baixa les previsions de creixement", ha assenyalat Escrivá en declaracions en TVE, on ha recordat que l'última previsió situe en el 2,7% el creixement del PIB per a enguany.
El governador ha assenyalat que el que està ocorrent després de les decisions de l'administració de Donald Trump d'imposar aranzels "té el potencial de generar efectes negatius sobre l'activitat econòmica" però que el context és "molt incert" i és difícil calibrar-lo. "Encara no tenim elements precisos de com es materialitzarà", ha afegit Escrivá, que ha evitat parlar de recessió, però sí que ha reconegut que hi haurà un impacte econòmic. "Estem en una situació d'una extraordinària complexitat des del punt de vista econòmic i geopolític i també d'una enorme incertesa", ha incidit.
El Banc d'Espanya ha revisat a l'alça en la seua última actualització el creixement del PIB previst per a Espanya en dues dècimes respecte a les projeccions de desembre, des del 2,5% fins al 2,7%. La pròxima revisió trimestral serà al juny.
Més llegit
-
Les nou localitats des d'on podràs vore l’eclipsi solar
-
Dos detinguts per explotar laboralment 26 persones en situació irregular en un taller tèxtil clandestí
-
Trump amenaça l'Iran a hores d'expirar l'ultimàtum: "Esta nit morirà tota una civilització"
-
Huit equips de bombers tracten d'estabilitzar l'incendi de Tibi, que té una evolució favorable
-
El govern espanyol aprova la reforma per a blindar l'avortament en la Constitució
-
Investiguen una dona a Xirivella per vendre més de 400 productes falsificats per valor de 80.000 euros