Els agricultors valencians consideren insuficients les pluges per al camp
Els cultius de secà de l'interior de la Comunitat Valenciana encara necessiten més aigua
Les pluges dels últims dies han alleujat un poc la sequera que pateix el camp, però per als cultius de secà de l'interior de la Comunitat Valenciana, l'aigua recollida ha sigut insuficient, segons les organitzacions agràries valencianes. En comarques com el Baix Maestrat, només han caigut 65 litres per metre quadrat enguany.
El terreny està sec i els efectes de la falta d'aigua són clarament visibles. A la Jana, han recollit aquests dies 15 litres per metre quadrat, quantitat insuficient per a assaonar una terra molt seca, que ha patit un hivern extremadament càlid. La flor del cirerer és més xicoteta, els cultius d'ametles també fan mala cara; les pastures, el cereal i el raïm també estan afectats. La campanya es presenta molt incerta.
La situació és també dramàtica per a les oliveres, que haurien d'haver rebut el triple d'aigua durant l'hivern. Com a conseqüència, ara es pot vore compromesa la floració. Si no plou aquest mes d'abril, perillarà la rendibilitat dels cultius de secà, motor econòmic d'aquests pobles.
Més llegit
-
L’Imserso entra en crisi: els hotels de Castelló alerten que el programa ja no els compensa
-
Un mort i tres ferits en un tiroteig a Alzira arran d'una disputa familiar
-
L’incendi de Tuéjar continua estabilitzat després del rebrot registrat dissabte
-
Morant assegura que el PSPV entrarà a la Generalitat d’ací a huit mesos
-
Detenen un home de 85 anys per la mort violenta de la seua exnora de 47 a Madrid
-
La rebel·lió dels joves no és suficient