"Una vida de paper": el suport com a espai de creació artística centra una exposició a la Fundació Chirivella Soriano
El museu de València oferix també una exhibició d'Helga Grollo, que transforma teles antigues en collages de colors plens de significat
La Fundació Chirivella Soriano de València acaba d’inaugurar una exposició que posa en valor el paper com a suport artístic fonamental. En col·laboració amb el Consorci de Museus, la mostra reunix més de seixanta obres d’autors com Antonio Saura, Eduardo Arroyo, l’Equip Crònica, Eusebio Sempere o Luis Eduardo Aute, entre altres. Obres que naixen d’un full en blanc i que demostren la versatilitat i força expressiva d’este mitjà.
El recorregut abasta des dels anys 50 fins a l’actualitat, amb peces inèdites com un cartell de l’Equip Crònica creat per a la Fira del Llibre de València del 1978. El paper, segons explica Manuel Chirivella, president de la fundació, permet traços lleugers a llapis, intensitats amb aquarel·la i matisos amb tinta negra. Un suport humil que, en mans dels artistes, es convertix en espai de llibertat i experimentació.
L’exposició es completa amb la proposta de l’artista Helga Grollo, que transforma teles antigues en collages de colors plens de significat. Sota el títol Sintopia, l’obra explora el diàleg entre passat i present, entre memòria i creativitat, i s’integra com una prolongació del mateix esperit que travessa esta vida de paper.
Més llegit
-
La Guardia Civil prendrà declaració a les persones que estaven en la comunitat religiosa on es va originar l'incendi d'Ibi
-
Diumenge de més calor i risc d'incendis extrem a tota la Comunitat Valenciana
-
Reobri el pàrquing de Bonaire inundat en la dana amb mil places
-
Així és l'innovador sistema per a detectar incendis forestals a Gàtova i Montanejos
-
Diumenge de calor extrema al litoral valencià amb màximes de fins a 40 °C
-
Feijóo defén la seua "traçabilitat" contra la corrupció i el PSOE l'acusa de tebiesa amb la "Kitchen fiscal" del cas Montoro