Directes
Ara en la televisió
72É CERTAMEN INTERNACIONAL D'HAVANERES I POLIFONIA DE TORREVIEJA. GALA CLAUSURA
Ara en la ràdio
FEM BANDA (reemissió)
Pròximes emissions
02:50
ANIMALADES, UN MÓN BESTIAL
03:30
FORA DE COBERTURA (reemissió)
Notícies

Ixen al carrer les roques del Corpus en el 700é aniversari, després d'ajornar-se l'acte per la pluja

Les roques de la Mare de Déu, del Sant Calze i de Sant Joan de Ribera participaran en la processó de diumenge

Les roques ixen finalment al carrer

Les roques i el bestiari del Corpus Christi de València han eixit finalment al carrer este divendres a les 17:00 hores des de la Casa de les Roques després que la pluja ha obligat a retardar l'hora original prevista. La tradició és que s'han de traslladar a les Alberedetes de Serrans a les 09:00 hores, però, degut a la pluja, s'ha ajornat per tal d'evitar que les peces patrimonials queden afectades per l'aigua.

Enguany, les roques que acapararan les mirades al carrer són la de la Mare de Déu, la del Sant Calze i la de Sant Joan de Ribera, que continuaran a la plaça de la Mare de Déu a l'espera de la processó de diumenge.

Malgrat l’oratge insegur, els preparatius de la Festa Grossa continuen avançant i alguns dels elements més emblemàtics, com el tapís i els monuments florals, ja es poden contemplar a Ciutat Vella.

Un tapís de 180 quilos de flor per al 700é aniversari

A la plaça de la Mare de Déu ja s'exhibix el tradicional tapís floral que presidirà els actes principals de la celebració. Elaborat a Villena, incorpora 180 quilos de flors i materials vegetals, entre els quals hi ha lavanda, camamil·la, pètals de rosa i gira-sols.

L’obra commemora els set segles d’història del Corpus valencià i s’ha convertit en un dels grans atractius de la jornada, fins i tot davall dels paraigües dels primers visitants. El tapís també anuncia la presència este cap de setmana d’algunes de les figures més característiques de la festa, com són la Moma i els Cirialots.

Set monuments florals per a set segles d’història

La flor també és protagonista al llarg de l’itinerari de la processó. El Gremi de Floristes ha instal·lat set monuments florals per a homenatjar els 700 anys del Corpus.

Entre les composicions destaca un Sant Calze obra de l’artista faller Juanjo García, situat a la plaça de la Reina. Altres equips de floristes treballen en diversos punts del recorregut, com ara les portes de l’església de Sant Martí, on completen les ornamentacions florals.

Les roques i el bestiari continuen protegits a l’espera que milloren les condicions meteorològiques i, si la pluja ho permet, desfilaran cap a la plaça de la Mare de Déu a poqueta nit.

També et pot interessar