Morella s’engalana per al Sexenni
Hui comença el novenari, nou dies de festa major que protagonitzen els gremis dels sectors socials i econòmics
Morella es prepara per a viure la festa més important que té lloc cada sis anys. Este divendres han eixit a buscar la Mare de Déu de Vallivana en la Rogativa del 55é Sexenni mentre es decoren els carrers per on passarà la verge.
Un dels moments més emotius de les festes sexennals és l’entrada de la patrona, la Mare de Déu de Vallivana, però mentre arriba, l’artesania del paper arrissat colonitza els carrers.
En total, dos quilòmetres de tapissos i 3.000 metres de tires de paper de seda en una tècnica que reviu la població morellana cada sis anys. Cada carrer tria una temàtica que no es farà pública fins al dia de hui.
A partir d’este divendres comença el novenari, nou dies de festa major que protagonitzen els gremis dels sectors socials i econòmics. Les danses úniques, com la dels torners i els retaules, són altres dels atractius d'esta festa considerada patrimoni cultural immaterial.
Més llegit
-
Vota per la millor Foguera infantil d’À Punt – Fogueres 2026
-
Interceptats dos menors armats amb un matxet i un bat en un atac en un institut a Foios
-
Crim a Almenara: detingut un home per matar a punyalades l'exparella de la nóvia després d'una discussió
-
Els Àngels - Felipe Bergé, millor foguera infantil de la Categoria Especial
-
La calor extrema deixa ja cinc morts a la Comunitat Valenciana
-
Feijóo demana unitat per a guanyar les eleccions del 2027 en un acte de partit celebrat a Sueca