L’IVAM explora les ombres i la memòria amb Walker i una mostra col·lectiva
La retrospectiva de Kara Walker i la col·lectiva "Habitar les ombres" obrin un diàleg sobre memòria, identitat i els grisos de la història
L’IVAM inaugura este divendres un doble projecte expositiu que té com a fil conductor el blanc, el negre i els múltiples grisos que s’hi despleguen. D’una banda, la retrospectiva dedicada a l’artista nord-americana Kara Walker; de l’altra, la col·lectiva "Habitar les ombres".
Walker, amb les seues característiques siluetes retallades que recorden el teatre d’ombres, proposa una mirada lúcida i incòmoda a la història dels Estats Units. L’exposició aborda temes de poder, identitat, gènere, sexe i violència i obliga a replantejar-se els relats oficials.
"Aborda temes de poder, identitat, sexe, gènere o la violència, tot això com una enganyifa de la història, de manera que ens qüestionem allò que ens han venut contínuament sense cap qüestionament", explica la comissària Rosa Castells.
Memòria i penombres
La segona mostra, "Habitar les ombres", proposa un recorregut pel present i el passat a través de més d’un centenar d’obres que evoquen memòries individuals i col·lectives. “Ens parla de present, de passat, de memòries individuals i col·lectives i de les diferents capes de les gammes de grisos”, ha remarcat la directora de l’IVAM, Blanca de la Torre.
Des de la penombra, les obres evoquen espectres, fantasmes i ombres quotidianes i recorden que darrere de cada paraula i de cada silenci sempre hi ha una ombra.
Més llegit
-
L'empresa valenciana Perfumería Prieto abaixa la persiana després de setanta anys en el sector cosmètic
-
Alliberen dos persones retingudes en el maleter d'un cotxe a Corbera i detenen un dels segrestadors
-
El vent marca l’inici de diumenge amb fortes ratxes i avisos grocs a gran part del territori
-
Barx, el Grazalema valencià: els motius pels quals podria patir hidrosismes per les pluges intenses
-
El terme de Buñol registra la ratxa màxima de dissabte amb 125 km/h en una jornada marcada pel vent de ponent
-
Brot de pallola amb una trentena d'afectats adults a Alacant
Més vist
-
07.02.2026 | Gala de les Reines i Reis del Carnaval de Vinaròs 2026
-
07.02.2026 | El retrovisor | Com ha canviat la percepció dels valencians sobre la immigració en els últims 30 anys?
-
07.02.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
07.02.2026 | Informatiu nit
-
Fotogaleria | Coneix els candidats a ninot indultat de la Secció Especial 2026
-
07.02.2026 | 77 edició de La Volta Masculina a la Comunitat Valenciana 2026 (Etapa 4)