Els artistes foguerers també planten falles
Quaranta monuments enguany eixiran de tallers alacantins que aprofiten l’alta demanda d’artistes per a tindre més treball
En trenta tallers foguerers de la província d’Alacant també es treballa a ritme frenètic perquè encaren estes Falles del 2025 amb més encàrrecs que mai. Més d'un centenar de monuments, dels quals quaranta es plantaran a la ciutat de València. Entre ninots ha trobat À Punt Notícies a Raúl García que, per segon any prepara falla en categoria especial infantil per a la comissió Gayano Lluch. Enguany tenen el calendari molt ple perquè de seguida de cremar les falles arribaran una mica “atropellats” a les fogueres. Tot i això, com els temps de secament no són els mateixos a l’hivern que a la primavera, confia que no els agafarà el bou.
L’art de la mà dels alacantins estarà present al llarg de tota la geografia fallera, des de Benicarló fins a Benidorm. De mitjana els artistes foguerers planten tres monuments. Amb això està afaenat Fran Santonja, que planta per a dos comissions de Mislata i una de València. En declaracions a À Punt Notícies ha explicat que des d’Alacant noten que hi ha una alta demanda d’artistes “i nosaltres ens nodrim de les falles si ho necessiten, clar”, ha assenyalat.
La qualitat del gremi d’artistes alacantins ve avalada pels guardons, ja que l’any passat en van arreplegar 75.
Més llegit
- 
                        
                                                        Quines són les opcions de Mazón? El futur polític del cap del Consell
 - 
                        
                                                        Del suport al distanciament: l’evolució dels missatges de Feijóo sobre Mazón des de la dana fins a la possible dimissió
 - 
                        
                                                        El jutge processa Ábalos, Koldo i Aldama pels presumptes contractes irregulars de mascaretes
 - 
                        
                                                        Un sisme de magnitud 6,3 sacseja l’Afganistan i deixa almenys una vintena de morts i 530 ferits
 - 
                        
                                                        Dilluns comença amb retencions de vora nou quilòmetres a la pista de Silla
 - 
                        
                                                        Mazón afronta el seu moment més crític, accelerat per les escridassades en el funeral a les víctimes de la dana