Directes
Ara en la televisió
CHOQUE MORTAL
Ara en la ràdio
AÇÒ NO HO SABIES T.2 (reemissió)

Alcoi inicia la seua trilogia de Nadal amb la desfilada de Les Pastoretes

L'acte va nàixer el 1889 per a donar la benvinguda als Reis i amb el pas del temps s’ha transformat en una cavalcada infantil

Desfilada de Les Pastoretes d'Alcoi / À Punt NTC

Alcoi ha començat hui la seua trilogia de Nadal amb la desfilada de Les Pastoretes. Centenars de xiquetes i xiquets vestits de pastors han desfilat este dissabte. Ho han fet a peu i en carros engalanats de Nadal acompanyats d’animals i del ramat, que tanca la desfilada. La comitiva ha baixat pel carrer de Sant Nicolau fins a la plaça d’Espanya, on es troba el naixement per a obsequiar el Jesuset.

Ho han fet també acompanyats de grups de danses com el del Carrascar o el de Sant Jordi i amb la música de la Primitiva, que ha obert la desfilada amb l’entrada dels Reis. Es tracta d’una desfilada on es reparteixen caramels i al·leluies per a celebrar Nadal i la proximitat dels Reis.

Este acte dona el tret d’eixida a la trilogia alcoiana de Nadal, que continuarà dissabte amb el bàndol reial i diumenge amb la cavalcada dels Reis. Este costum va nàixer el 1889 per a donar la benvinguda als Reis i amb els anys s’ha convertit en una cavalcada infantil que se celebra l'últim dia festiu abans del 5 de gener. Una tradició que es transmet de pares a fills i que està catalogada com a bé d’interés cultural.

També et pot interessar

Veure totes les activitats