Verònica Cantó, nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua
Al mateix temps, s’ha escollit Imma Cerdà com a nova secretària de l'ens i Joan Rafael Ramos com a vicepresident
Verònica Cantó és des d’aquest divendres la nova presidenta de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, en substitució de Ramon Ferrer, que ocupava el càrrec des del 2011. Aquesta editora de Cocentaina ha format part de la institució normativa del valencià com a secretària des de fa quinze anys, quan es va constituir com a òrgan de normativa lingüística de la Generalitat.
Els minuts previs a la votació de la junta de govern extraordinària de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua han sigut de concòrdia i complicitat entre els acadèmics i les acadèmiques. La majoria absoluta era necessària perquè l'única candidatura tirara avant. L'acord ha eixit endavant amb dènou vots a favor i dues abstencions.
Al mateix temps, s’ha escollit Imma Cerdà com a nova secretària de l'ens i Joan Rafael Ramos com a vicepresident. La llista de govern s’ha renovat en el ple que aquest divendres s’ha efectuat a la seu de l'AVL, al monestir de Sant Miquel dels Reis. Les fotos de família refrenden una voluntat de consens i de continuïtat per a reafirmar la llengua.
Més llegit
-
Insults, maltractament físic, amenaces i falta de menjar: les acusacions dels fills de l’exmilitar i l'entrenadora de futbol Patricia Campos
-
El Consell aprova modificar el currículum de batxillerat per a adequar-lo a la normativa estatal i a les PAU
-
Educació i els sindicats de la concertada acorden implantar la jubilació parcial del professorat
-
Els estudiants valencians obtenen la segona nota d'accés a la universitat més baixa de tot Espanya
-
Veneçuela confirma 920 persones mortes, 3.360 ferides i almenys hi ha 14 espanyols sepultats
-
Equips de rescat valencians viatgen a Veneçuela per a reforçar la recerca de supervivents