Una novel·la reivindica Guillem Agulló com a símbol de drets democràtics davant de la impunitat
‘Guillem’, de Núria Cadenes, recorda l’assassinat del jove antifeixista i la tenacitat de la seua família.
L'escriptora Núria Cadenes reivindica el record del jove Guillem Agulló –l'activista antifeixista assassinat en 1993 a Montanejos (Alt Millars) per la ultradreta– en la novel·la documental Guillem (Amsterdam).
L'obra fa "un retrat d'impunitat" perquè es recorden uns fets "que cal conéixer per a mantindre's alerta", però també dona compte de "la història de tenacitat" de la família de la víctima.
Així ho ha asseverat l'autora, en la presentació del volum a l'Octubre Centre de Cultura Contemporània.
Guillem reconstrueix l'assassinat d'Agulló combinant el relat dels fets amb la dosi "de literatura imprescindible per a comptar la part inaprensible de la realitat".
El llibre s'emmarca en la campanya "La lluita contínua", que inclou la pel·lícula La mort de Guillem, dirigida per Carlos Marqués-Marcet.
Cadenes afirma que l'acolliment que estan rebent aquestes iniciatives, "amb tanta gent que s'estremeix i a qui se li fa un nuc a la gola", demostra que "Guillem Agulló és un símbol dels drets democràtics i de la llibertat".
Més llegit
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
L'alcalde d'Almussafes dimitix dels càrrecs en el PSPV-PSOE per les dos denúncies d'assetjament laboral i sexual
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
-
La resurrecció haurà d'esperar (2-1)
-
Els pescadors valencians podran treballar 143 dies en el 2026 en compte dels 9,7 que proposava inicialment Brussel·les
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | 90 minuts
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo