Una exposició sobre Helena Cortesina dona a conéixer la seua carrera pionera com a cineasta
Amb motiu del centenari de l’estrena de 'Flor de España' la Mostra València-Cinema del Mediterrani ret homenatge a l’artista
La Mostra València-Cinema del Mediterrani inaugura aquest dimarts l’exposició "Helena Cortesina, una cineasta pionera en España" amb motiu del centenari de l’estrena de Flor de España, primer llargmetratge produït i dirigit per una dona.
L'exposició il·lustra les múltiples facetes de la vida d'aquesta pionera i la seua extraordinària trajectòria professional, des del seu naixement al barri del Cabanyal, el 1903, fins a la seua mort a l'Argentina, el 1984. Amb documentació inèdita, la mostra reflecteix el compromís polític de l'artista valenciana, també comptarà amb visites guiades per la seua comissària, Irene de Lucas Ramón.
Ballarina, cantant, actriu de cinema i de teatre, productora i directora de cinema, empresària teatral, model de Sorolla i intèrpret lorquiana, a més de militant i exiliada republicana, la mostra plasma les seues excepcionals qualitats, la seua audàcia i creativitat a través de fotos i documents de l'època.
En el procés d'investigació s'han descobert fotogrames inèdits gràcies a la col·laboració de la Filmoteca Espanyola, així com l'èxit comercial de la pel·lícula, primer a Cuba i després al nostre país.
"Cortesina no va dirigir més perquè es va centrar en la interpretació, que era la seua prioritat. Gràcies a l'estrena d'aquest llargmetratge va poder protagonitzar obres de teatre, una cosa a la qual abans no havia tingut accés", ha comentat Irene de Lucas Ramón. L’exposició podrà visitar-se fins al 30 de novembre.
Més llegit
-
La Policia alerta d'una nova campanya fraudulenta que permet als ciberdelinqüents usar el teu compte de WhatsApp
-
Peter Lim ven el 42% de les accions del València a Pitchwise Holdings
-
Mor ofegat un xiquet de vint mesos en una piscina particular de Tous
-
El canvi a l’horari d’hivern arriba diumenge: a les tres de la matinada seran les dos
-
El Constitucional tomba l’intent del Consell de salvar les cases de Babilònia de la platja de Guardamar del Segura
-
Yolanda Pastor, alcaldessa d'Oliva: "Si no es fa la presa a la rambla de Gallinera, açò tornarà a passar"