Una exposició celebra el centenari de la coronació de la Mare de Déu del Lledó de Castelló de la Plana
L'espai cultural Les Aules reuneix en una mostra la història de la patrona amb imatges, objectes i peces de valor
Pel centenari de la coronació de la Mare de Déu del Lledó de Castelló de la Plana, l'espai cultural Les Aules reuneix en una exposició la història de la patrona. Elements religiosos, documents i fotografies són part de l'exposició, on la imatge recentment restaurada de la Lledonera presideix aquesta mostra. En ella es veu el mantell que la imatge va lluir el dia en què va ser coronada i el que se li ha confeccionat per al centenari.
"La gent de Castelló tenia coses a sa casa i les ha portat durant anys, a poc a poc, i després en l'arxiu de la confraria les hem guardat amb molta cura", ha contat Juanjo Porcar, arxiver de la Confraria del Lledó. I és que la gent ha fet donatius "que tenen el valor i el sentiment de la persona que els ha tingut", en paraules de Jesús Lumbreras, president de la Confraria del Lledó.
També hi ha imatges del 4 de maig d'aquell any. Història i tradició d'un dia emblemàtic per al veïnat de Castelló de la Plana que ara es poden rememorar. A més, es poden trobar peces com el cartell de les festes de la coronació o pintures de la coneguda com la Mareta. Inclús hi ha una col·lecció de mantells per a la patrona de la ciutat.
"És una col·lecció molt especial i molt intensa, per a poder gaudir-la tots, i única", ha garantit Alejandro Clausell, diputat provincial de cultura de la Diputació de Castelló. "Vindre ací i trobar peces tan significatives és molt important", ha coincidit l'arxiver.
Un viatge al passat i als records que es pot visitar fins al 5 de maig.
Més llegit
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
-
Calor generalitzada i tronades de vesprada a l'interior de València i Castelló
-
Retards en les línies C1, C2, C3 i C6 de Rodalia de València a causa d’unes avaries ja solucionades
-
Diversos tècnics afirmen que les obres al barranc de Poio haurien reduït els efectes de la dana
-
Entra en vigor este dimarts el registre obligatori per als lloguers turístics de curta duració
-
Mazón presenta Endavant, un pla de reconstrucció postdana amb 339 mesures i 29.000 milions de pressupost
Més vist
Més escoltat
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
01.07.2025 | Les notícies del migdia
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang