Troben més de 4.000 fragments de pintures del segle II dC en una excavació a la Vila Joiosa
Els murals decoraven les estances senyorials de la vil·la romana de Barberes Sud
Les excavacions arqueològiques a la vil·la romana de Barberes Sud, a la Vila Joiosa, han tret a la llum més de 4.000 fragments de les pintures que decoraven les estances senyorials d'este emplaçament a principis del segle II dC, segons un comunicat de l'Ajuntament. La campanya d'excavacions afecta 842 m², l'espai que ocupava esta gran vil·la de l'Alt Imperi situada al costat de la calçada que connectava per la costa la ciutat romana d'Allon amb el seu territori. És una campanya que ha dut a terme el Servei Municipal d'Arqueologia i l'empresa Alebus Patrimonio Histórico.
Els treballs han permés als arqueòlegs conéixer una part de la planta de la vil·la, construïda durant el mandat de l'emperador Trajà, amb una zona d'ús industrial, un pati o atri amb habitacions —probablement per al servei— i un gran espai a l'aire lliure, porticat amb grans columnes, destinat al jardí de l'habitatge i envoltat d'estades senyorials que, en el seu moment, estaven decorades. D'esta part, només es conserven els fonaments.
Els murs van estar construïts amb tàpia —argila piconada— i apareixien esfondrats a l'interior de les estades i del pati porticat. Una de les estades senyorials conservava tota la solsida dels murs, l'excavació dels quals ha suposat una tasca molt minuciosa perquè hi havia fragments pintats.
Una vegada conclosa l'excavació, s'ha començat la consolidació i reconstrucció dels panells que decoraven l'estada al laboratori de restauració de Vilamuseu. El comunicat remarca la rica decoració dels panells. En els treballs de neteja participa el voluntariat de Vilamuseu sota la direcció del departament de conservació.
Més llegit
-
Una desfilada de devoció per a teixir un crit de pau
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
Carsí es disculpa per no acabar falles i lamenta "la falsa lucidesa d'un taller moribund que no va donar més de si"
-
Ferit greu un xiquet de dos anys que va caure del balcó d'un edifici a Catarroja
-
La Comunitat Valenciana s’acomiada del ponent amb un augment de la nuvolositat i un descens de la temperatura
-
El món faller obri la porta a una tercera sessió de l’Ofrena
Més vist
Més escoltat
-
17.03.2026 | 90 minuts
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
18.03.2026 | Les notícies del migdia
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part