Tony Grox i Lucycalys guanyen el primer Benidorm Fest deslligat d'Eurovisió i s'enduen la Sireneta d'Or a casa
El duet guanya també el premi Univision, mentre que Asha es fa amb el premi Spotify, amb els quals podran gravar senzills a Miami i Estocolm, respectivament
La Sireneta d'Or ja té nous amos. Una vibrant edició del Benidorm Fest ha culminat esta nit de dissabte al Palau d'Esports Illa de Benidorm amb l'actuació de "T amaré" per part de Tony Grox i Lucycalys, flamants guanyadors de la quinta edició del certamen amb 166 punts. El duet s'ha fet també amb el premi Univision, mentre que el premi Spotify ha anat a parar a mans d'Asha.
Els primers classificats s'enduen així un premi en metàl·lic de 150.000 euros bruts —100.000 per als intèrprets i 50.000 per als autors—. El guanyador del premi Spotify, per la seua banda, guanya un viatge a Estocolm per a visitar la seu de l'empresa i gravar un senzill, mentre que els guanyadors del premi Univision tenen un viatge a Miami per a fer promoció i registrar un single amb un productor nord-americà.
El festival ha començat amb l'estelar actuació de "Esa Diva" a càrrec de Melody, la guanyadora del Benidorm Fest de l'any passat, una victòria que li va valdre el passaport directe a Basilea (Suïssa) com a representant d'Espanya a Eurovisió. Una circumstància que no es repetirà enguany, ja que RTVE va decidir el passat desembre no participar en el concurs a causa de la permanència d'Israel entre els participants del certamen.
Però Melody no ha sigut la única exguanyadora del Benidorm Fest que ha estat present de nou a la ciutat on va triomfar, sinó que l'han acompanyada totes les guanyadores d'anteriors edicions, que també han interpretat els seus temes quan han acabat les actuacions dels candidats. Entre altres artistes, han pujat a l'escenari Nebulossa, Blanca Paloma i Chanel, que ha presentat un nou tema, "Es tan fácil", i el seu clàssic "SloMo".
Propostes variades sense un favorit clar
L'orde en què han actuat els artistes, per una combinació d'atzar i de decisions organitzatives per a poder mantindre el ritme de la gala, ha sigut el següent: Mayo, Kitai, Asha, Dani J, The Quinquis, Izan Llunas, Mikel Herzog Jr, María León i Julia medina, Rosalinda Galán, Kenneth, Miranda! i balamamá, Tony Gorx i Lucycalys.
"Tócame" de Mayo i la seua reividindicació del queer que tants admiradors li ha portat ha obert la ronda d'interpretacions. L'opció roquera ha estat representada després per "El amor te da miedo'" de Kitai, els "obrers" d'este gènere, en clar contrast amb el vagó de tren des del qual Asha ha cantat la bucòlica i mediterrània "Turista" amb una de les posades en escena més memorables de l'edició.
En quart lloc ha cantat Dani J, que ha aconseguit colar per primera vegada un gènere del Carib en la final, concretament la bachata "Bailándote". En cinqué lloc, The Quinquis, que han sigut una de les sorpreses d'esta final gràcies a l'aval sobretot del jurat a la seua proposta funk i flamenca "Tu no me quieres". A continuació Izan Llunas ha conquerit a molts amb la seua frescor i encant en interpretar el r&b "Qué harás?".
Després ha vingut l'única balada de l'edició, "Mi mitad" de Mikel Herzog Jr, que ha cantat amb la gola oberta en canal, mentre que María León i Julia Medina han portat amb "Dos damas y un vagabundo", un exercici de revenja pop i festiu, amb la sororitat per bandera.
A partir d'ací han arribat els grans favorits de la gala. Rosalinda Galán ha interpretat amb la seua sofisticada posada en escena "Mataora", un pasdoble elèctric que redimeix a la Carmen de Merimée del seu tràgic destí. "Los ojos no mienten" de Kenneth ha sigut una de les opcions més corejades, després de convertir-se en la segona cançó més escoltada en nombre de reproduccions durant esta setmana.
"Despierto amándote", dels argentins argentins Miranda! & bailamamá, ha sigut una de les actuacions més esperades, amb el seu característic ganxo de cant tirolés que a uns atrapa i a uns altres treu de polleguera. I per a acabar, ha sonat el "T Amaré" de Tony Grox i LucyCalys, una de les favorites pels seus ressons estiuencs i andalusos.
Moment de les puntuacions
Finalment ha arribat el moment de la veritat. El primer en atorgar els seus punts ha sigut el jurat, que ha donat la major puntuació a Asha, amb 92 punts, seguida de Tony Grox i LucyCalys, amb 82 punts, i Izan Llunas, amb 71 punts. La resta de classificats han quedat així: Miranda! & miramamá (70 punts), The Quinquis (65), Rosalinda Galán (52), Kitai (51), Dani J (40), María León i Julia Medina (30), Kenneth (24), Mayo (24) i Mikel Herzog Jr (23).
A continuació ha arribat l'hora de revelar el vot demoscòpic, que ha guanyat Izan Llunas amb 48 punts. L'han seguit Rosalinda Galán (44) Mikel Herzog Jr. (40) Tony Grox i Lucycalys (36) Dani J (32) Asha (28), Kitai (20), The Quinquis (16), Kenneth (12), Miranda! & miramamá (8) i Mayo (4).
Ja, en darrer lloc, ha arribat el moment més tens de la nit, amb només un punt de diferèncie entre el primer i el segon i el segon i el tercer. Finalment, un dels grans favorits de la nit, Tony Grox i Lucycalys s'han fet amb els 48 punts del públic. A continuació han anat Rosalinda Galán (44 punts) Miranda i bailamamá (40), Mayo (36) Kitai (32), María León i Julia Medina (28), Asha (24), Izan Llunas (20) Mikel Herzog Jr. (16), The Quinquis (12), Dani J (8), Kenneth (4).
Finalment, així ha quedat la classificació final: Tony Grox i Lucycalys (166 punts), Asha (144), Rosalinda Galán (140), Izan Llunas (139), Miranda & bailamamá (118), Kitai (103), The Quinquis (93), María León i Julia Media (82), Dani J (80), Mikel Herzog Jr. (79), Mayo (64) i Kenneth (40).
Més llegit
-
Totes les mesures i actes suspesos pel temporal de vent a la Comunitat Valenciana
-
Tony Grox i Lucycalys guanyen el primer Benidorm Fest deslligat d'Eurovisió i s'enduen la Sireneta d'Or a casa
-
Campanya contra els aparcacotxes: València posa quasi 300 multes a gorretes en només una setmana
-
Metges de tot l'estat es manifesten a Madrid per a reclamar un estatut marc propi
-
MINUT A MINUT | El temporal de vent ja deixa ratxes per damunt dels 170 km/h a la Comunitat Valenciana
-
Preocupació en Aspanion per l’eixida de les unitats de càncer infantil dels psicòlegs, que Sanitat substituirà amb personal públic