El suecà Emili Chaqués guanya el Premi Escalante
L'actor, director i guionista Emili Chaqués aconsegueix el guardó d'enguany per l'obra dramàtica L'home elefant
El Teatre Infantil Escalante ha premiat la peça presentada per l'intèrpret i escriptor de la Ribera Baixa, Emili Chaqués. L'home elefant és una història plena d'humanitat, basada en la vida de Joseph Merrick.
És el primer cas documentat d'assetjament i la font de múltiples adaptacions literàries i cinematogràfiques. La biografia de Merrick la van dur al paper Michael Howell i Peter Ford.
El 1980, el cineasta David Lynch va dirigir L'home elefant. La pel·lícula retratava la malformació que sofria, la seua vida al circ i les vexacions que va patir a Londres a principis del segle passat.
El guardó, dotat amb 5.000 euros, l'atorga la Diputació de València. El jurat ha destacat els valors ètics del text premiat, que serà publicat per l'editorial Bromera.
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
A presó un cirurgià per agredir sexualment una pacient durant una operació a Múrcia
-
Investiguen una dona de València que tenia més de trenta figures d’ivori il·legals a sa casa
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
13.12.2025 | Els últims '90 minuts'
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo