‘Roma’ s'imposa a ‘La favorita’ en els BAFTA i pren força en la cursa cap als Oscar
El film del mexicà Alfonso Cuarón s'ha endut el premi de l'acadèmia britànica de cine a la millor pel·lícula i a la millor direcció.
L'Acàdemia Britànica de Cinema ha reconegut Roma, la pel·lícula del mexicà Alfonso Cuarón, amb els dos principals premis BAFTA, el de millor pel·lícula i el de millor direcció. El periple de la cuidadora indígena del director, una història rodada en espanyol i dialecte mixteca, ha obtingut també els premis a la millor pel·lícula en parla no anglesa i a la millor fotografia; quatre dels set guardons als quals optava.
La cinta de la plataforma de continguts en línia Netflix pren força en la cursa cap als Oscar, i particularment el director Alfonso Cuarón, atés que els acadèmics britànics i de Hollywood han coincidit en premiar el mateix realitzador en quatre de les últimes cinc edicions.
L'altra triomfadora de la nit, la britànica La favorita, del grec Yorgos Lathimos, n'ha obtingut el reconeixement a les millors interpretacions femenines, en la categoria de millor actriu principal (Olivia Colman) i millor actriu secundària (Rachel Weisz), i al millor guió original, entre els set premis que ha aconseguit.
Rami Malek ha sigut reconegut com el millor actor protagonista per la seua interpretació del cantant Freddy Mercury en Bohemian Rhapsody, i Mahershala Ali, com a millor secundari per Green Book.
D'altra banda, Infiltrado en el KKKlan, d'Spike Lee, ha aconseguit el premi al millor guió adaptat; Spider-Man: un nou univers, el de millor cinta d'animació; Black Panther, el reconeixement als millors efectes visuals, i Free Solo, que narra la fita de l'escalador Alex Honnold per a conquistar sense cordes el cim de la muntanya El Capità, al parc Natural de Yosemite, el premi al millor documental.
Més llegit
-
Desallotgen el Mercat Central de València per un incendi en el soterrani, extingit pocs minuts després
-
Arriba a La Fe la màquina de protonteràpia donada per la Fundació Amancio Ortega, que començarà a funcionar en 2027
-
La nova presidenta de l'AVL: "Seria desitjable una presència del 50% o més del valencià en l'ensenyament per a compensar la minorització"
-
Un col·lectiu antifeixista denuncia una doble agressió racista a un home senegalés i un altre magribí a Tavernes de la Valldigna
-
Crema a Alzira una altra vivenda vinculada als detinguts pel tiroteig mortal a l'Alquerieta
-
Amenaça de despreniments i risc en cas d'incendi, les conclusions de l'informe que ha tancat el Principal