La repressió de les dones afganeses representada amb la bellesa de la dansa
L’espectacle Kabul pretén denunciar el patiment de les dones en diferents escenaris del claustre de Sant Miquel dels Reis de València
La repressió i el patiment de les dones afganeses, representats a través de la bellesa de la música i la dansa. És el que ofereix l’espectacle Kabul, que es representa al monestir de Sant Miquel dels Reis, per a acostar als espectadors valencians l’infern que viuen les dones afganeses sota el règim talibà.
Kabul narra l'horror d'aquestes vides trencades tretes de retalls d'històries reals. Sobre l’escenari, dones despullades dels seus drets, de la seua identitat i de les seues vides.
L'elenc —de huit ballarines, una actriu, una xelista i soprano i quatre xiquetes— posen en escena la situació de privacions a les quals són sotmeses a l’Afganistan, on se'ls ha negat drets com el d’aprendre a llegir i a escriure, a treballar, a pensar i a prendre decisions sobre elles mateixes.
“Un dels nostres treballs és denunciar la situació de les dones afganeses, però denunciar-ho a través de l’art”, explicava Rosángeles Valls, directora de l'espectacle.
El propòsit del muntatge és deixar d'ignorar les injustícies que ocorren davant dels nostres ulls. Per això, quatre escenaris coberts de terra roja del desert converteixen el claustre de Sant Miquel dels Reis en un lloc màgic per a representar aquest arriscat espectacle.
Més llegit
-
El govern espanyol aprovarà els decrets de vivenda i buscarà la convalidació per la Diputació Permanent
-
Moren dos persones jóvens ofegades en una platja de Guardamar del Segura
-
Absolts cinc hòmens acusats d'agredir sexualment una dona en un xalet de Cullera
-
El Nobel de Medicina és per a Deisseroth, Hegemann i Nagel per desenvolupar l’optogenètica
-
Les tempestes no s'han acabat
-
CCOO i UGT convoquen una vaga general esta tardor per una vivenda i un salari dignes